Universul invizibil este fără formă. El
se reduce la o atmosferă îmbibată de energie, sub o presiune variabilă.
Aici fiinţa umană este fără formă şi ea de asemenea nu reprezintă decât o
atmosferă electronică înzestrată cu energie oscilantă. Singura
deosebire care există între om şi Univers este
ansamblul facultăţilor psihologice reprezentate de conştiinţă. În invizibil Fiinţa umană este un Gând conştient, înzestrat cu voinţa de a acţiona. Discernământul multiplu al efectelor şi al cauzelor se realizează cu ajutorul senzaţiilor corespunzătoare într-o unitate de timp. Relaţiile dintre aceste două Toturi reprezentate de Om şi Univers nu sunt decât o problemă de acord. Părăsindu-şi forma materială, fiinţa umană nu duce cu sine anumite lucruri în mai mare măsură decât altele. Ea păstrează numai acordurile, expresiile, ritmul experienţelor sale pământeşti şi aceasta ajunge pentru a o atrage şi a o reţine prizonieră într-o substanţă în care îşi va putea desfăşura acţiunile sale obişnuite.
ansamblul facultăţilor psihologice reprezentate de conştiinţă. În invizibil Fiinţa umană este un Gând conştient, înzestrat cu voinţa de a acţiona. Discernământul multiplu al efectelor şi al cauzelor se realizează cu ajutorul senzaţiilor corespunzătoare într-o unitate de timp. Relaţiile dintre aceste două Toturi reprezentate de Om şi Univers nu sunt decât o problemă de acord. Părăsindu-şi forma materială, fiinţa umană nu duce cu sine anumite lucruri în mai mare măsură decât altele. Ea păstrează numai acordurile, expresiile, ritmul experienţelor sale pământeşti şi aceasta ajunge pentru a o atrage şi a o reţine prizonieră într-o substanţă în care îşi va putea desfăşura acţiunile sale obişnuite.
Vibraţiile armonioase între substanţa
oscilantă a lumilor subtile şi substanţa utilizată ca suport, de către
conştiinţă, se traduc printr-o mulţime nenumărată de nuanţe atractive,
care îngăduie să se deosebească efectele de cauzele ce le generează.
Substanţa Universului nostru variază de la o stare de densitate extremă,
pe care o putem califica „materie”, până ia esenţa radioactivă căreia
îi putem da numele de „forţă”. Starea „materie” reprezintă energia
fragmentată de către Timp şi Spaţiu până la un minim de activitate, pe
când starea de „forţă” constituie un maximum de activitate instantanee.
Nenumărate sunt treptele scării cosmice
cuprinsă între aceste două extreme şi este uşor să ne închipuim
sumedenia de stări particulare pe care ea o reprezintă. De partea
materiei domină forţa centripetă centralizatoare, înspre partea forţei,
curentul centrifug are un maxi-numi de activitate. Evoluţia fiinţei
umane apare astfel într-o lumină extrem de clară, în concordanţă cu
tradiţiile antice.
Ea constă în a stabili în sine acordurile
necesare pentru a vibra la unison cu starea de forţă a substanţei şi a
evada astfel din sistemul planetar în care o reţin toate celelalte forme
de atracţie.
Dacă rămânem egoişti, răul nu stă în
această atracţie egocentrică, de altfel necesară manifestărilor vieţii
primitive, ci în „calitatea” atracţiilor cărora le rămânem prizonieri.
Acest mecanism ne dă cheia asupra necesităţii iubirii altruiste,
preconizată de toţi marii gânditori. Desprinzând fiinţa umană de toate
atracţiile inferioare, suprimând acordurile sale cu formele substanţei,
învăţând-o să trăiască în Lumea Principiilor, o obişnuim cu manipularea
Energiei formidabile la care va avea acces.
Eu am utilizat această metodă pentru a
atinge Unitatea de legătură cu Conştiinţa Cosmică şi oricât de necrezut
ar părea, acest rezultat este în perfectă armonie cu constituţia
Universului nostru. Substanţa celorlalte lumi se prezintă observaţiilor
noastre ca o atmosferă de densitate, de luminozitate şi de reacţiune
vibratorie variabilă. Presupunând că experimentăm cu un dublu, compus
dintr-o substanţă de densitate mijlocie, iată caracteristicile pe care
le observăm şi senzaţiile pe care le simţim: câmpul de energie în care
se mişcă materia-forţă se caracterizează printr-o creştere şi o
descreştere a forţei centrifuge. Pentru a te menţine în echilibru
perfect în toate gradele eterului, trebuie deci să te debarasezi de
toate atracţiile, astfel încât sistemul de unde întreţinute utilizat de
Conştiinţă să se reducă la cea mai simplă expresie a sa. Până să fi
ajuns la acest rezultat, care este finalul evoluţiei umane, constatăm în
Invizibil existenţa unui câmp de energie deosebit de favorabil
atracţiilor, afinităţilor, simpatiilor de moment.
Calitatea, ritmul vibrator al
oscilaţiilor se echivalează cu o stare radioactivă corespunzătoare, şi
aşează fiecare fiinţă umană într-o substanţă a cărei densitate determină
automat puterile care-i sunt accesibile. Puterea de acţiune în lumile
invizibile este deci limitată de calitatea, de natura, de modul de
concentraţie al acordurilor înregistrate de conştiinţă. Strângând aceste
acorduri spre o Unitate cosmică adică raportându-ne motivele de
acţiune, gândurile dorinţele, afecţiunile spre un Ideal înalt, atingem
regiunile unde domină forţa centrifugă. Cu o cheltuială mai mică de
energie, avem acces la puteri considerabile, mult mai rapid.
Din contră, legându-ne de plăcerile
inferioare, consacrându-ne viaţa aspiraţiilor şi dorinţelor legate de
materie şi de formele sale iluzorii, ne limităm câmpul de acţiune într-o
substanţă în care timpul îşi măreşte volumul. Substanţa acestor vaste
unde în mişcare reprezintă aparenţa unei atmosfere mergând de la întunericul complet până la o claritate
radioasă, trecând prin toate tonurile cenuşii intermediare. Nu se vede
nici sus nici jos, nici dreapta nici stânga. Coborând spre materie, care
este limita inferioară a forţei, atmosfera cenuşie devine mai închisă,
se întunecă progresiv, avem senzaţia unei substanţe care se îngroaşă;
această senzaţie este aproape insuportabilă.
Impresiile urmează aceeaşi gradaţie.
Simţim că respirăm din ce în ce mai greu. Ne cuprinde o apăsare
generală, conştiinţa devine neliniştită şi impresia devine curând
penibilă. In stările întunecate se remarcă un fel de puncte
fosforescente care se mişcă în toate direcţiile. Când ne îndreptăm spre
limita superioară a forţei, opacitatea scade. Pătrundem într-un fel de
ceaţă cenuşie, comparabilă cu un timp închis. Pe măsură ce ne înălţăm,
această ceaţă se limpezeşte şi, în curând, o înlocuieşte o claritate
luminoasă. Un soare strălucitor, asemenea celui de amiază, luminează
atmosfera. Observând cu atenţie se remarcă, în toate punctele, o aceeaşi
intensitate luminoasă, ceea ce dovedeşte că această lumină este produsă
de activitatea progresivă a atomilor. Senzaţiile corespunzătoare
acestui stadiu sunt: o căldură gingaşă care invadează corpul nostru
subtil, o mare mulţumire care îi cuprinde toate moleculele, însăşi
conştiinţa simte o fericire crescândă. Ea se lasă dusă spre o dulce
linişte, într-un calm progresiv. O încredere mai vibrantă, mai duioasă o
invadează. Continuând să ne concentrăm, acest calm creşte uimitor,
devine religios. Pentru a nu tulbura reculegerea atmosferei, nu
îndrăznim nici să gândim. Împrejurimile par mai uşoare. Umbra unui gând
dezlănţuie o lume de fenomene. În sfârşit, dacă continuăm această
stranie ascensiune, o supra-activitate magnetică impregnează atmosfera.
Curând avem senzaţia că suntem ameţiţi; pare-că suportul nostru
energetic tinde să se disocieze sub acţiunea unui dezechilibru
inexplicabil. S-ar crede că toate particulele fiinţei noastre sunt
smulse cu violenţă şi această explozie insuportabilă obligă
experimentatorul să coboare în regiuni mai favorabile radiaţiei sale
proprii.
În regiunile intermediare, impresia este
mai bună, senzaţiile sunt mai stabile. Limpezimea atmosferică poate fi
comparată cu zorii zilei. În general, avem o senzaţie de repaos, de
încredere, de calm. Simultan, conştiinţa simte impresii variabile. În
anumite regiuni ea rătăceşte fară bucurie, dar şi fără tristeţe. Altele
îi comunică o mai mare activitate. Ne simţim mai „acasă”. Gândim,
acţionăm, fără un efort considerabil. Singurul fapt al gândirii ne
transportă la locul dorit. Uneori, atmosfera pare catifelată. Aceste
observaţii au fost făcute în primii ani de studii. Când, prin
antrenament şi ca urmare a evoluţiei conştiinţei se pătrunde în stările
centrifuge unde domină aspectul forţă al substanţei, aceste senzaţii se
transformă.
Efortul este întotdeauna mai mare în
părţile întunecate şi dense ale substanţei, însă conştiinţa nu mai simte
nici o teamă. Ea a dobândit o anumită stabilitate care îi permite să
pătrundă în stările inferioare şi în cele superioare ale substanţei,
fără să se îndepărteze de la un minim de calm şi de seninătate
încrezătoare. Conştiinţa acţionează fără tristeţe, fără piedică, cu o
pace încrezătoare şi cu o fericire specială care o însoţeşte. Când
conştiinţa se îndreaptă către Lumile superioare, impresia ei se poate
traduce sub forma mulţumirii călătorului care se întoarce acasă după o
absenţă îndelungată.
În această lume, în care Cauza şi Efectul
sunt o aceeaşi Unitate, avem impresia că regăsim o ambianţă familiară.
Fără să ne gândim, mergem direct la ţintă. Nu vedem nimic, nu gândim
nimic, şi totuşi simţim, printr-un fel de intuiţie, că Universul şi
legile sale sunt la dispoziţia noastră. Exercităm facultăţile inerente
acestei stări, cu plăcerea şi uşurinţa călătorului care îşi regăseşte
obiectele sale familiare, ocupaţiile sale favorite. Aceste observaţii
generale ne învaţă că durerea şi chinurile inventate de oameni nu
există. Fiecare găseşte după moarte substanţa în care va putea continua
să-şi exercite atracţiile sale. Aceasta nu vrea să spună că toată lumea
va fi fericită, aşa cum s-ar putea crede în mod eronat. Aici trebuie
făcută o precizare importantă. În observaţiile experienţei, fericirea şi nemurirea sunt „independente” de mecanismul Universului. Legea Cauzei
şi Efectului nu se preocupă de preferinţele şi sentimentele noastre. Ea
nu va favoriza pe ascet. Echilibrul se stabileşte întotdeauna într-un
mod absolut. Aceleaşi Cauze produc întotdeauna aceleaşi Efecte, dacă le
punem în mişcare în aceleaşi împrejurări, şi aceasta se petrece în toate
dimensiunile Universului. Noi suntem cei ce trebuie să ne conformăm
lor.
Libertatea există în luarea unei decizii.
Determinismul intra în joc în executarea acestei hotărâri, deoarece un
raport de Cauză-Efect le uneşte şi deoarece acest raport este factorul
esenţial al Ordinii Universale. În principiu, toţi oamenii trebuie să
găsească fericirea, pentru că ataşamentele lor îi aşează într-o
substanţă ale cărei vibraţii corespund aceloraşi frecvenţe. Pentru
animalul sau sălbaticul inconştient de responsabilităţile sale, acest
lucru este adevărat. Pentru omul contemporan, el este greşit.
Într-adevăr, sunt puţini oameni care să nu fi avut cunoştinţă despre o
ordine a lucrurilor superioară simplului exerciţiu al instinctului.
Oricare ar fi experienţele sale, fiecare om deosebeşte, într-o măsură
mai mare sau mai mică, calităţile particulare sau generale ale
substanţei, tinzând spre progres, spre desăvârşire.
Acela care s-a lăsat absorbit, în timpul
vieţii, de satisfacerea plăcerilor şi de preocupări mondene, va fi atras
după moarte într-un mediu în care va căuta să-şi cultive aceleaşi
preocupări. Pe de altă parte, mentalul superior al fiinţei umane i-a
inoculat acesteia anumite vibraţii prielnice regiunilor pozitive ale
forţei. La un anumit moment, se va ajunge la o stare de echilibru
instabil. O sclipire iluminatorie va face ca fiinţa umană să devină
conştientă de grosieritatea ambianţei în care este scufundată. Nu
vorbesc de entităţile care vin să-i tulbure starea, ci de calitatea
inferioară a substanţei în care chinul său începe. Pentru a-şi câştiga
libertatea pe care o întrezăreşte prin această intuiţie, ea caută să
evadeze din atmosfera sa. Însă, cum trebuie să-şi rafineze mai întâi
energia grosieră pe care a acumulat-o în decursul vieţii sale
pământeşti, adeseori numai după secole de dureroasă izolare ajunge să
scape în sfârşit de lanţurile pe care singură şi le-a făurit.
Ori de câte ori reflectăm la evoluţia
umană, să nu uităm niciodată dubla caracteristică a Universului.
Constituţia electro-mecanică a Energiei universale, echilibrată în
fiecare din valurile sale de înaltă sau joasă presiune, variază în
părţile sale complementare de forţă şi de materie, printr-o aceeaşi
cantitate de substanţă, partea sa ritmică, impusă de legea Cauzei şi a
Efectului, fiind cea care apropie vibraţiile de acelaşi ordin. Deoarece
noi oamenii suntem alcătuiţi dintr-un circuit oscilant, alternativ, un
circuit închis-deschis, ne revine nouă sarcina de a ne dirija în mod
inteligent acordurile noastre, pentru a scăpă din regiunile inferioare
ale vârtejului cosmic.
În general, omul onest şi bun se
plasează, după moarte, într-un mediu corespunzător afinităţilor sale şi
fericirea de a trăi şi-o exercită într-o atmosferă de Pace şi de
Mulţumire. Această fericire durează până la epuizarea energiei
acumulate, specifice nivelului respectiv de vibraţie. După aceea, el va trebui, în sfârşit, să revină pe Pământ, să-şi reînnoiască
provizia energetică, până ce, perfecţionându-se treptat se va concentra
într-o singură acţiune, într-un singur acord, independent de toate
formele de energie.
Când a fost atinsă viteza extremă de
vibraţie existentă în Univers, adică atunci când conştiinţa omenească a
ajuns să deosebească marile Cauze ale Evoluţiei şi şi-a focalizat
întreaga fiinţă în respectarea lor, încarnarea sa pe Pământ nu va mai fi
necesară.
În dimensiunea acestei stări supreme,
care le pătrunde pe toate celelalte, conştiinţa vibrează pe acordul
fundamental al tuturor formelor de energie, pentru care ea este
atotcuprinzătoare.
sursa : Yram, Secretele lumilor astrale