S-a spus că omul va putea să găsească
raportul său faţă de Dumnezeu în eul său propriu.
Dar când
acest moment a venit, oamenii au trebuit să fie energic atenţionaţi că
acest moment profeţit anterior a venit cu adevărat. Cel care a făcut
acest lucru în modul cel mai impunător a fost Ioan Botezătorul.
El a indicat că timpurile s-au schimbat; el spunea: “Împărăţia
cerurilor s-a apropiat.” Apoi acelaşi lucru a fost indicat, în
acelaşi fel, de Christos Iisus. Indicaţia cea mai plină de
însemnătate s-a săvârşit însă mai înainte, prin
acţiunea de botez în Iordan, pe care Ioan Botezătorul a
săvârşit-o asupra multora, cât şi prin învăţătura
însăşi. Dar numai prin aceste două acţiuni transformarea nu ar fi
fost posibilă. Trebuia mai curând ca un număr de oameni să
trăiască undeva în lumea spirituală ceva din care să poată deveni
vie în ei convingerea că se va revela o divinitate. Şi aceasta se
întâmpla prin cufundarea în apă. Când omul este
pe cale de a se îneca, trupul său eteric se desface puţin de
legătura sa cu trupul fizic, se ridică parţial şi omul retrăieşte
atunci ceea ce reprezintă un semn pentru noul impuls în evoluţia
lumilor. Şi din aceasta rezulta impunătoarea chemare: Schimbaţi-vă
dispoziţia voastră sufletească deoarece împărăţiile cerurilor
sunt aproape. Vine peste voi acea dispoziţie sufletească, acea stare
sufletească prin care voi veţi ajunge în legătură cu Christos.
Timpurile sunt împlinite.
Christos însuşi a dat cea mai pătrunzătoare învăţătură
despre împlinirea timpurilor în ceea ce numim Predica de pe
munte. Nu a fost nicidecum o predică pentru popor, căci se spune:
“Când Christosa văzut poporul, El s-a dus mai la o parte şi S-a
revelat ucenicilor Săi.” Atunci Christos le-a revelat următoarele:
În vechile timpuri omul putea fi umplut de Dumnezeu în
starea de extaz; el era fericit în afara eului său, avea o trăire
nemijlocită cu lumea spirituală din care el putea să preia forţe
spirituale şi forţe de vindecare. Acum însă, aşa le-a spus
Christos Iisus ucenicilor Săi, poate fi umplut de Dumnezeu acel om care
se pătrunde el însuşi cu impulsul lui Dumnezeu şi cu impulsul lui
Christos, cel care poate să răsară ca eu în acest impuls. Mai
înainte numai acela care era umplut cu curenţii lumii spirituale
se putea ridica spre lumea spirituală; numai acela putea fi fericit ca
om bogat în spirit. Acesta era clarvăzătorul în sens vechi,
şi el aparţinea unui cerc restrâns de personalităţi. Cei mai
mulţi au devenit cerşetori în spirit. Acum însă pot găsi
împărăţia cerurilor aceia care o caută în eul lor. Ceea ce
se petrece într-o astfel de epocă importantă a omenirii, aceasta
se întâmplă întotdeauna pentru omul întreg.
Chiar dacă numai un singur mădular al fiinţei sale este cuprins,
celelalte răsună împreună cu acesta. Toate mădularele omului:
trupul fizic, trupul eteric, sufletul senzaţiei, sufletul raţiunii sau
a sentimentului, sufletul conştienţei, eul, mădularele sufleteşti
superioare, toate se revigorează prin apropierea împărăţiei
cerurilor. Aceste învăţături corespund întru totul cu marea
învăţătură a înţelepciunii originare.
1. - Mai înainte, la intrarea în lumea spirituală, trupul
eteric trebuia să se separe puţin de trupul fizic; acesta trebuia deci
să fie alcătuit într-un mod cu totul deosebit. De aceea Christos
Iisus spunea, referindu-se la trupul fizic:
Fericiţi pot fi cerşetorii;
cei care sunt săraci în spirit, pentru că ei vor găsi
împărăţia cerurilor atunci când îşi vor dezvolta
în mod corect trupul exterior stăpânit de eu.
2. – Şi în
acelaşi timp spunea despre trupul eteric: Mai înainte oamenii
puteau fi vindecaţi de suferinţele trupeşti şi suferinţele sufleteşti
prin ridicarea în lumea spirituală cu ajutorul extazului. Dacă
acum sunt plini de Dumnezeu, Dumnezeu este în interiorul lor,
atunci ei pot să poarte suferinţa, pot fi vindecaţi, pot fi
mângâiaţi şi pot găsi în ei înşişi sprijinul,
pot găsi în ei înşişi mângâierea.
3. – În
continuare, spunea despre trupul astral: Mai înainte cei care
aveau în trupul astral pasiuni sălbatice şi impulsuri furtunoase,
ele puteau fi potolite prin aceea că de la fiinţele divin-spirituale
curgea în sufletele lor, radia spre ei calm, linişte şi puritate.
Acum însă oamenii trebuie să găsească prin forţa propriului eu,
sub influenţa lui Christos, forţa care să purifice trupul astral. Locul
unde se poate purifica trupul astral este acum pământul. De aceea
influenţa asupra trupului astral trebuia astfel prezentată
încât s-a spus: Fericiţi şi plini de Dumnezeu în
trupul astral pot fi numai aceia care dobândesc echilibru, calm;
lor le va fi dăruită ca răsplată mângâierea şi tot ceea ce
este bun pe pământ.
4. – A patra fericire se referă la sufletul
senzaţiei. Cel care vrea să se purifice cu adevărat în sufletul
senzaţiei şi să parcurgă o evoluţie superioară, acela va primi în
eul său o influenţă de la Christos; el va simţi o sete după dreptate
în inimă, va deveni străbătut în interior de Dumnezeu şi
eul său va găsi potolirea foamei în el însuşi.
5. – Următorul
mădular este sufletul raţiunii sau al sentimentului. Eul dormitează
înăbuşit în sufletul senzaţiei şi se trezeşte abia în
sufletul raţiunii sau al sentimentului. Dacă noi dormim cu sufletul
nostru în sufletul senzaţiei, atunci nu putem găsi în
ceilalţi oameni ceea ce îl face pe om cu adevărat om: eul.
Înainte ca omul să-şi fi dezvoltat în sine eul, trebuie să
fi lăsat ca sufletul senzaţiei să crească în lumile superioare,
pentru ca să poată percepe acolo ceva. Dacă însă se dezvoltă
în sufletul senzaţiei sau al sentimentului, el poate să perceapă
pe oameni alături de sine.
La toate mădularele numite până acum
trebuie să ne amintim de ceea ce a fost dat mai înainte în
aceste domenii. Abia în sufletul raţiunii sau al sentimentului se
poate umple sufletul cu ceea ce curge de la om la om. În
formularea frazelor referitoare la Fericiri, într-a cincea
fericire trebuie să intervină ceva deosebit; subiectul şi predicatul
trebuie să fie acelaşi, deoarece trebuie indicat spre acel mădular care
dezvoltă în sine eul.
Fraza a cincea spune: “Cel care dezvoltă
milă şi îndurare a inimii, va găsi îndurare.” Aceasta este
o probă crucială pe care o facem documentelor oculte. Christos a făcut
profeţii cu privire la fiecare mădular al naturii umane, şi aceste
profeţii corespund adevărului.
6. - Următoarea frază din Fericiri se referă la sufletul conştienţei.
Prin el eul, ca eu pur, poate să ajungă la o astfel de dezvoltare
încât să poată prelua în sine Divinitatea. Dacă omul
a înaintat atât de mult, el poate să perceapă picăturile de
Divinitate, poate să perceapă în sine eul său. El Îl poate
vedea pe Dumnezeu prin sufletul conştienţei purificat. Fraza a şasea
din Fericiri trebuie deci să se refere la vederea lui Dumnezeu.
Expresia exterioară fizică pentru eu şi pentru sufletul conştienţei
este sângele fizic, iar locul în care acestea se manifestă
în mod deosebit este inima umană ca expresie pentru eul
purificat., De aceea Christos spune: “Fericiţi sunt cei care au inima
curată, căci ei îl vor vedea pe Dumnezeu.” Cu aceasta se merge
până la nivelul acestei intimităţi, anume că inima este expresia
eului, expresia Divinităţii în om.
Să ne ridicăm acum la mădularele mai înalte decât
sufletul conştienţei, la Manas, Buddhi, Atman. Omul actual poate să-şi
dezvolte cele trei mădulare sufleteşti, dar abia într-un viitor
îndepărtat va putea dezvolta componentele superioare: sinea
spirituală(Manas), spiritul vieţii(Buddhi), şi omul spirit(Atman).
7. - Acestea nu pot trăi
încă în om, pentru aceasta el trebuie să privească spre
fiinţe superioare. Sinea spirituală nu este încă în el;
abia mai târziu se va revărsa în el. Omul nu este suficient
dezvoltat pentru a prelua în sine Sinea spirituală; în
această privinţă omul se află abia la începutul evoluţiei, el nu
este decât asemănător unui vas care să preia Sinea spirituală
treptat în sine. Acest lucru îl indică şi fraza a şaptea
din Fericiri. Sinea spirituală poate deocamdată doar să îl
încălzească, să îl întreţesă. Numai fapta lui
Christos aduce pe Pământ forţa iubirii şi a armoniei. Din această
cauză Christos spune: “Fericiţi sunt cei care aduc aici pe pământ
Sinea spirituală ca primul mădular spiritual, căci ei vor deveni copii
ai lui Dumnezeu”. – Aceasta îl avizează pe om la lumile
superioare.
8. - Se va lua seama la ceea ce trebuie făcut pentru viitor, dar
care, pornind din prezent, va fi urmărit cu toată forţa şi cu toată
puterea. Este indicat în fraza a opta din Fericiri: Plini de
Dumnezeu sau fericiţi sunt cei care vor fi persecutaţi din cauza
dreptăţii, deoarece ei vor fi umpluţi în sinea lor, din
împărăţia cerurilor, de spiritul vieţii, de Buddhi. Legat de
aceasta mai găsim indicaţii referitoare la misiunea specială a lui
Christos însuşi şi în sensul că discipolii intimi ai lui
Christos pot fi fericiţi când ei vor trebui să sufere persecuţii
din cauza lui Christos:
9. - cu aceasta este dată şi o uşoară indicaţie
asupra lui Atman, care ne va fi dăruit într-un viitor
îndepărtat.
Mt. 5, 3-11).
Astfel, în Predica de pe munte este vestită marea
învăţătură despre împărăţia cerurilor care s-a apropiat.
În cursul acestor evenimente s-a săvârşit în
Palestina misteriul evoluţiei omenirii: omul a fost atât de mult
maturizat în toate mădularele sale fiinţiale încât el
a putut să preia în mod nemijlocit în componentele sale
purificate impulsul lui Christos. În felul acesta s-a
săvârşit unirea Dumnezeului-Om Christos, cu omul Iisus din
Nazaret şi, în timpul celor trei ani, a străbătut Pământul
cu curentul forţelor sale. Acest lucru trebuia să se
întâmple pentru ca omul să nu piardă complet legătura cu
lumea spirituală în timpul epocii Kali Yuga. Totuşi Kali Yuga,
epoca întunecată a mai durat încă mult timp, până
în anul 1899. Acest an este un an deosebit în evoluţia
omenirii deoarece acum s-a încheiat Kali Yuga, epoca de 5000 de
ani. Prin aceasta a început o nouă treaptă a evoluţiei omenirii.
Alături de capacităţile pe care le-a dobândit în cursul
epocii Kali Yuga, omul va dobândi noi capacităţi spirituale. Ne
îndreptăm spre o perioadă în care se vor dezvolta facultăţi
şi capacităţi naturale noi prin care omul va putea vedea în
lumile divin-spirituale. Mai înainte de a trece de mijlocul
secolului al XX-lea, anumiţi oameni, prin dezvoltarea completă a
conştienţei de eu, vor experimenta o pătrundere a lumii divin-spirituale în lumea noastră fizic sensibilă, aşa cum a trăit-o
Saul la transformarea lui din Saul în Pavel în faţa
Damascului. Aceasta va fi starea normală pentru un anumit număr de
oameni.
Christos nu se va întrupa din nou, aşa cum s-a întrupat
la începutul erei noastre în Iisus, în trup fizic,
căci cu aceasta nu s-ar obţine nimic. Conform profundelor legităţi ale
evoluţiei cosmico-pământeşti, acest lucru a fost necesar atunci
pentru că oamenii nu L-ar fi putut recunoaşte în alt mod. Acum
însă oamenii au evoluat: ei au devenit capabili să pătrundă prin
forţele lor sufleteşti până la vederea eterică. Din cauza aceasta
Christos va deveni vizibil oamenilor în trup eteric şi nu
în trup fizic.
Acest lucru se va întâmpla din ce
în ce mai mult în următorii 2500 de ani,
începând cu mijlocul secolului al XX-lea. Un număr
suficient de oameni vor trăi evenimentul din faţa Damascului, astfel
încât acest eveniment va fi recunoscut, în final, pe
Pământ, peste tot.
Noi practicăm ştiinţa spirituală pentru ca
facultăţile ‒ la început delicate ‒ care vor apare, să nu treacă
neobservate prin faţa oamenilor, ca oamenii dăruiţi cu aceste
capacităţi să nu fie consideraţi visători sau nebuni, ci să fie
înţeles de o mică grupă de oameni, să fie sprijiniţi de această
grupă de oameni care trebuie să împiedece ca neînţelegerea
umană să calce în picioare germenii acestor predispoziţii.
Ştiinţa spirituală trebuie, înainte de toate, să pregătească
terenul pentru ca aceste predispoziţii să ajungă la dezvoltare.
Acum
însă ne îndreptăm spre un timp de reamintire şi reapariţie
a epocii abrahamitice, dar în sensul că oamenii vor fi conduşi
afară din lumea fizică accesibilă prin simţuri fizice. Spiritul lui
Avraam va influenţa cunoaşterea noastră în aşa fel
încât oamenii nu vor mai aprecia doar lumea senzorială. Şi,
invers decât a fost cazul la Avraam, când Dumnezeu putea fi
găsit numai în lumea simţurilor, oamenii se vor ridica deasupra
lumii senzoriale, vor creşte în lumea spirituală. Se poate spune:
nu strică nicidecum evoluţiei dacă oamenii nu au ştiut nimic despre
acestea până acum, dar în epoca ce începe oamenii
trebuie să ajungă în situaţia de a-şi lua în mod conştient
destinul în mână. Ei trebuie să ştie cum va deveni
Christos, mai târziu, perceptibil. Este povestit cu dreptate cum,
după Evenimentul de pe Golgota, Christos a coborât în
domeniul morţilor, în lumea spirituală, pentru a le aduce
cuvântul de mântuire. Evenimentul christic acţionează şi
acum în acelaşi sens.
Oamenii, indiferent de comunitatea religioasă,
de crezul de care aparţin, vor recunoaşte acest eveniment christic
atunci când vor experimenta aceste fapte. Creştinii vor fi,
probabil, într-o situaţie mai grea decât aparţinătorii
altor religii, atunci când ei vor face în mod real
experienţa lui Christos eteric; dar ei trebuie să încerce să
întâmpine acest eveniment al lui Christos în mod
neutral.
Tocmai aceasta va fi sarcina: îndeosebi din creştinism
să fie dezvoltată o înţelegere pentru posibilitatea de a păşi
în lumea spirituală fără să fii dependent de vreuna din
confesiunile religioase, ci numai prin forţa voinţei bune.
Importanţa pe care acest eveniment îl va avea în secolul
al XX-lea o putem înţelege din următoarele: Pavel putea cunoaşte
tot ceea ce s-a întâmplat în Palestina fără ca
această cunoaştere să îl transforme din Saul în Pavel.
Dispoziţia sa sufletească era de aşa natură încât el nu
putea să fie convins că în acel nazarinean a trăit Christos. Abia
evenimentul petrecut în faţa Damascului i-a spus conştienţei sale
clarvăzătoare:
Christos este prezent.
Oamenii care vor avea această experienţă directă în secolul al
XX-lea, care vor avea trăirea experienţei din faţa Damascului, vor
primi o cunoaştere directă despre Christos, ei nu vor mai simţi nevoia
să se bazeze pe documente pentru a-L recunoaşte pe Christos, ci vor
avea cunoaşterea directă aşa cum astăzi numai iniţiatul o are. Toate
capacităţile care pot fi dobândite astăzi cu ajutorul iniţierii
vor fi în viitor capacităţi generale ale omenirii.
Această stare
a sufletului, această trăire sufletească este denumită în
ocultism “revenirea lui Christos”.
Christos nu va mai fi întrupat
într-un trup fizic, ci va apărea într-un trup eteric, aşa
cum a apărut pe drumul către Damasc.
Christos s-a întrupat pe planul fizic atunci când
omenirea a fost mărginită doar la corpul fizic. Astăzi putem repeta
cuvintele Evangheliei lui Ioan: Schimbaţi-vă modul de a gândi
pentru ca facultăţile voastre să se deschidă lumii spirituale. – Pentru
că oamenii cu clarvedere eterică îl vor vedea în faţa lor
pe Christos în trup eteric.
Capacităţile descrise zac astăzi ca seminţe în suflete.
În viitor ele se vor dezvolta şi se va putea spune că destinul
omului, până la anumit punct, stă în mâna lui. Va fi
necesar ca oamenii, atunci când acest fenomen apare, să ştie ce
însemnă aceste capacităţi. Apoi pentru aceşti oameni va fi
imposibil să cadă în materialism ca acum. Când aceste
capacităţi vor apare, ele nu vor fi de îndată luate în
consideraţie. Oamenii care vor avea astfel de capacităţi vor fi
consideraţi fantaşti sau bolnavi. Solia spiritual-ştiinţifică are, din
acest motiv, misiunea de a pregăti oamenii pentru înţelegerea
unor astfel de capacităţi. Idealurile comunicate de ştiinţa spirituală
nu sunt deci idealuri arbitrare, ci un mijloc necesar pentru
dezvoltarea omenirii.
sursa
http://www.spiritualrs.net/Conferinte/GA118/GA118_CF09.html
Singura hrană spirituală este cunoaşterea.
Numai adevărul şi iubirea universală ne va face liberi!
Lumina care ne inspiră toţi să ne unească în conştiinţa cosmică nouă:
FRÃŢIA INIMII.
Iubirea și Adevărul nu pot fi descoperite prin cărți, biserici sau temple.
Acestea vin în ființa prin cunoașterea de sine.
Cunoașterea de sine este un proces anevoios dar nu dificil; el devine dificil doar atunci când încercam să ajungem la un anume rezultat.
Dar a fi doar conștienți în fiecare moment, clipă de clipă de propriile noastre gânduri și sentimente, de toate acțiunile noastre fără nici un fel de condamnare sau justificare, aduce libertatea, eliberarea în care există această fericire a adevărului.