În limbajul ocult, această parte a naturii umane care
rămâne întinsă în pat, adormită (corpul fizic şi corpul
eteric), se numeşte omul
pământesc propriu-zis, „omul”. Iar cea în care sălăşluieşte
Eul zi şi noapte, care este născută însă din corpul fizic şi
corpul eteric, era numită „copilul omului”, sau „fiul omului”. „Fiul
omului” este termenul tehnic care desemnează Eul şi corpul astral, aşa
cum s-au născut ele în cursul evoluţiei pământeşti din
corpul fizic şi eteric.
Acest „Fiu al omului” desprins din sânul divinităţii, smuls
din legăturile în care trăise, dar care a dobândit în
schimb conştienţa fizică, trebuie, prin forţa lui Christos apărut pe
Pământ, să ajungă din nou la conştienţa spiritualității. El nu
trebuie numai să vadă cu simțurile fizice în lumea fizică care-l
înconjoară, ci prin forţa propriei sale fiinţe interioare, de
care acum nu este conştient, el trebuie să-și aprindă conştienţa
existenţei divine. Prin forţa lui Christos venit pe Pământ, Fiul
omului trebuie să fie din nou înălțat în divin. Odinioară
doar câtorva aleşi le era cu putinţă să perceapă lumea
spirituală, pe calea vechii iniţierii în Misterii. Cei care
pătrundeau astfel în lumile spirituale, şi care deveneau martori,
primeau un nume deosebit. Ei erau numiți „şerpi”. „Şerpii” sunt acei
oameni din timpurile vechi iniţiaţi în acest fel în
Misterii. Aceşti „şerpi” erau precursorii faptei lui Christos Iisus.
Moise şi-a înfăţişat misiunea înălţând în faţa
poporului său simbolul înălţării celor care au putut să vadă
în lumile spirituale: el a înălţat şarpele. Starea cucerită
de aceşti câţiva aleşi trebuia să fie cucerită de toţi fiii
omului prin forţa lui Christos pe Pământ. În discuţia cu
Nicodim, Christos spune: „Cum Moise a înălţat şarpele în
pustie, tot astfel trebuie să se înalțe Fiul omului!”
Christos Iisus se slujeşte anume de terminologia proprie timpului
Său. Este de ajuns să cauţi adânc sensul literal al acestor
cuvinte şi atunci prinzi şi sensul adevărat, care concordă şi cu
învăţătura antroposofică. Așadar în timpurile vechi doar o
prevestire a doctrinei „Eu sunt”-ului putea prinde rădăcini. Numai prin
autoritatea iniţiaţilor puteau popoarele să audă ceva despre forţa „Eu
sunt”-ului, care trebuie să fie aprinsă în fiecare „fiu al
omului”. Şi despre asta suntem instruiţi îndeajuns.
Să ne amintim că tot ce apare de-a lungul timpurilor este totdeauna
fructul unei lente elaborări. Ce aduce Christos Iisus a trebuit să fie
maturizat puţin câte puţin în vechile Misterii, în
adepţii Vechiului Testament, aşa cum se maturizează un copil în
sânul matern. Şi ceea ce s-a pregătit în adepţii Vechiului
Testament, în vechiul popor evreu, fusese maturizat, la
rândul său, la vechii egipteni. Existau la egipteni mari iniţiaţi
care au ştiut tot ce urma să se petreacă pe Pământ. În
acest popor, care alcătuieşte a treia subrasă a rasei postatlanteene,
s-a format treptat impulsul deplin al „Eu sunt”-ului; acest popor a
creat oarecum sânul matern, structura exterioară a „Eu
sunt”-ului, dar nu a ajuns atât de departe încât din
el, din acest popor, să poată fi născut principiul Christos. În
cele din urmă, poporul evreu s-a desprins atunci de el. Ni se arată cum
Moise este ales printre egipteni să devină vestitorul Dumnezeului care
este „Eu sunt”-ul încarnat. El trebuia să Îl vestească
celor care ar fi putut să-L înţeleagă, trebuia să-L prevestească.
El trebuie să anunţe că formula „Eu şi Tatăl Avraam suntem una” va fi
înlocuită într-o zi prin alta: „Eu şi Tatăl suntem una!”,
adică Eu şi fundamentul spiritual al lumii suntem unul şi acelaşi
lucru. Adepţii Vechiului Testament, în marea lor majoritate,
venerau sufletul-grup al poporului, iar individul se simţea în
acest suflet-grup ca ocrotit într-o divinitate. Însă prin
Moise, ca un iniţiat în sensul antic, a fost vestit că va veni
Christos, altfel spus, că deasupra sângelui care curge prin
generaţii există un principiu divin superior. Fără îndoială,
Dumnezeu acţionează în sânge de la Avraam; dar acest tată
după sânge nu este decât manifestarea exterioară a tatălui
spiritual.
„Moise i-a spus lui Dumnezeu:
Cine sunt eu ca să mă duc la faraon şi
să fac să iasă din Egipt copiii lui Israel?
Şi Dumnezeu spuse: Eu voi fi cu tine. Şi iată semnul că eu te-am
trimis. Când tu vei fi făcut să iasă din Egipt poporul meu, veţi
aduce jertfă lui Dumnezeu pe acest munte.
Moise a spus lui Dumnezeu: Când voi merge la copiii lui Israel şi
le voi spune: Dumnezeul părinţilor noştri m-a trimis la voi!, dacă ei
mă întreabă care este numele Său, ce trebuie să le răspund?”
(Exodul3, 13)
El trebuie să vestească profetic un Dumnezeu superior care este
în Dumnezeul Tatălui Avraam, dar care în principiul Său
este deasupra lui. Care este numele Său?
„Şi Dumnezeu i-a spus lui Moise: «Eu sunt»-ul.”
Aceasta este vestirea profundului adevăr despre Cuvântul care
apare mai târziu încarnat în Christos Iisus.
„Şi spune: Aşa le vei răspunde copiilor lui Israel: «Eu sunt-ul m-a învăţat
astfel!»“
Aşa arată textul literal. Ceea ce, în alţi termeni,
înseamnă „Numele”, acel nume care stă la baza numelui de
sânge, este „Eu sunt”; el este cel care apare încarnat
în Christosul Evangheliei după Ioan.
„Şi Dumnezeu îi spune mai departe lui Moise: Tu vei spune deci
copiilor lui Israel: Domnul Dumnezeul părinţilor voştri, Dumnezeul lui
Avraam, al lui Isac şi al lui Iacov m-a trimis la voi.”
Deci tot ceea ce până acum n-aţi văzut decât exterior,
prin sângele care curge, este, în sensul său mai profund,
„Eu sunt”-ul. Prin aceasta se anunţă ceea ce va intra în lume
prin Christos Iisus. Acesta este numele Logosului; este cel care strigă
către Moise: „Eu sunt «Eu sunt»-ul!”
Logosul îşi
strigă numele Său;
El strigă ceea ce poate fi înţeles despre El
în primul rând prin raţiune, prin intelect.
Cuvântul
care răsună acolo apare ca Logosul încarnat în Christos
Iisus.
Să privim acum semnul exterior prin care Logosul se
răspândeşte peste israeliţi, în măsura în care ei
îl pot cuprinde pur raţional, în gândire. Acest semn
exterior esta „manna” din deşert. „Manna” are în realitate – cei
care cunosc ştiinţa ocultă ştiu asta – acelaşi sens ca cuvântul
„Manas”, Sinea spirituală. Astfel primul val al Sinei spirituale
pătrunde în acea parte a omenirii care a dobândit treptat
conştienţa de Eu. Ceea ce trăieşte în esența însăşi a
acestui „Manas” poate fi numit şi altfel. Nu este numai ceea ce se
poate şti, ci şi o forţă care poate fi chiar asimilată. Când
Logosul nu face decât să îşi strige numele, trebuie să
Îl înţelegi prin raţiune. Dar când El se
încarnează şi trăieşte printre oameni, atunci nu trăieşte doar ca
doctrină şi idee, ci este o forţă-impuls la care omul poate adera.
Atunci El nu se mai numeşte pe sine „manna”, ca în deşert, ci
„pâinea vieţii”, ceea ce este chiar expresia pentru
caracterizarea Spiritului vieţii, sau Budhi.
Apa transformată prin spirit, oferită ca simbol samarinencei, ca şi
pâinea vieții, acestea sunt primele semne ale revărsării
Spiritului vieţii, sau Budhi, în om.
SURSA
http://www.spiritualrs.net/Conferinte/GA103/GA103_CF06.html
Singura hrană spirituală este cunoaşterea.
Numai adevărul şi iubirea universală ne va face liberi!
Lumina care ne inspiră toţi să ne unească în conştiinţa cosmică nouă:
FRÃŢIA INIMII.
Iubirea și Adevărul nu pot fi descoperite prin cărți, biserici sau temple.
Acestea vin în ființa prin cunoașterea de sine.
Cunoașterea de sine este un proces anevoios dar nu dificil; el devine dificil doar atunci când încercam să ajungem la un anume rezultat.
Dar a fi doar conștienți în fiecare moment, clipă de clipă de propriile noastre gânduri și sentimente, de toate acțiunile noastre fără nici un fel de condamnare sau justificare, aduce libertatea, eliberarea în care există această fericire a adevărului.