“În cazul în care Kaspar Hauser nu ar fi trăit și murit în
modul în care a făcut-o, contactul dintre Pământ și lumea spirituală ar
fi fost pe deplin întrerupt”. (Rudolf Steiner)
Kaspar Hauser și spiritul poporului german
În cartea sa “Kaspar Hauser sau Bătălia pentru spirit”, Peter
Tradovsky face afirmații de o importanță copleșitoare, subliniind că
misiunea lui Kaspar Hauser, în calitate de moștenitor al tronului din
Baden, era să aducă spiritul poporului german într-o legătură pe cât de
strâns posibilă cu trupul poporului, cu oamenii care trăiau fizic în
Germania. El urma să conducă spiritul Europei Centrale în activitatea
socială și în configurarea socială. Fiindcă a fost impiedicat în
activitatea de intermediar al spiritului poporului german, a intervenit
în mod fatal o îmbolnavire maladivă a sufletului poporului german, în
decursul sec. XIX, prin pierderea legăturii poporului cu Sinea sa
Spirituală.
Nașterea, copilăria și adolescența lui Kaspar Hauser
S-au scris multe cărți pro și contra lui Kaspar Hauser. Unul din cei
care au ținut conferințe și a
cercetat toate sursele și documente
existente privitoare la acest caz este antroposoful Peter Tradovsky. El a
încercat să elucideze, în cartea sa “ Kaspar Hauser sau Bătălia pentru
spirit”, urmatoarele teme: viața scurtă a lui Kaspar Hauser,
semnificația spirituală a încarnării sale, natura sa spirituală și
individualitatea sa. Tradovsky a sintetizat si a dus mai departe
cercetările, studiile și mărturiile strânse de-a lungul timpului în
legătură cu individualitatea Kaspar Hauser.
Înțelegerea biografiei lui Kaspar Hauser a fost îngreunată încă de la
început de aspectul enigmatic al nașterii sale. Cercetările lui
Feuerbach au arătat că numai o înaltă descendență ar fi putut justifica o
crimă atat de periculoasă și de crudă, întinsă pe mai bine de două
decenii. El a dovedit că nașterea copilului a avut loc în data de 29
septembrie 1812, chiar de ziua arhanghelului Michael. Este un indiciu
revelator asupra importanței spirituale al individualității ce s-a
întrupat drept Kaspar Hauser. Baiatul era fiul legal al marelui duce
Karl și al soției sale, Stephanie de Beauharnais, fiind moștenitor de
drept la tronul Badenului. Copilul, perfect sănătos, a fost răpit și
substituit cu un bebeluș mort, în încercarea de a realiza o crimă
perfectă, dar neregulile descoperite de Feuerbach după mai mulți ani au
dat în vileag înșelătoria. După îndepărtarea de familie, bebelușul a
fost dus undeva unde a primit îngrijiri bune, fiind chiar și vaccinat.
În acele vremuri, numai copiii de familie bună aveau acces la vaccinare.
Până pe la 2 ani, el a fost crescut izolat, dar ca un copil normal,
adică a învățat să meargă, iar gândirea și vorbirea au fost lăsate să se
dezvolte normal – deci s-a urmărit ca el să se
consolideze în această
întrupare. Însă la vârsta când în copil încep să apară amintiri
durabile, el a fost dus și întemnițat în subteran, separat complet de
lume în închisoarea întunecată, în care a rămas până la 15 ani. În
temniță nu avea loc să se ridice in picioare, deci stătea așezat tot
timpul. Periodic, i se punea opium în apă și în acea stare de
inconștiență era spălat, schimbat, i se tăiau unghiile și părul. Era
hrănit doar cu pâine și apă. Nu zărea lumina zilei, nu își vedea
niciodată temnicierul, nici vreun alt om, iar de jucat avea doar doi cai
de lemn. La 15 ani a fost scos din temniță, a fost pus pe picioare și i
s-a arătat cum să meargă, a fost învățat câteva cuvinte și să își scrie
numele de către temnicierul său. Acesta și-a ferit în continuare chipul
de el, dar băiatul l-a recunoscut după miros. Apoi a fost trimis în
lume, cu o scrisoare adresată comandantului de cavalerie, în care
băiatului i se contura o identitate falsă, de orfan, iar comandantul
era rugat să-l primească drept grăjdar. Așa și-a facut Kaspar Hauser
apariția pe străzile din Nürnberg.
Doctorul Preu, medicul legist care l-a consultat la două zile după ce
băiatul apăruse în Nürnberg, scria despre Kaspar Hauser în raportul său:
“Acest om nu este nici nebun nici retardat, ci a fost în mod evident
îndepărtat cu forța în modul cel mai lipsit de scrupule de orice
formare umana și socială.”
Un alt om care a făcut parte din cercul de destin al lui Kaspar Hauser –
din cei șapte oameni de bine care l-au îndrăgit din prima clipă și au
presimțit individualitatea sa deosebită, ajutând astfel la trezirea sa –
a fost primarul Binder. Lui îi datoreaza Kaspar Hauser porecla de
“Copilul Europei”. La propunerea primarului Binder, profesorul Daumer a
devenit tutorele și îngrijitorul băiatului. Daumer avea 28 de ani când
l-a văzut prima dată pe baiatul de 16 ani și a recunoscut în el sarcina
sa de viață. De atunci și până în ultima clipă a vieții sale, profesorul
Daumer s-a luptat pentru reabilitarea lui Kaspar Hauser. Prietenia
pentru el, îngrijirea și educația plina de iubire pe care i-a acordat-o
băiatului, dedicația sa de-o viață pentru aflarea adevarului și
înțelegerea destinului greu al lui Kaspar Hauser, justifică de ce a fost
numit de Rudolf Steiner “ultimul rosicrucian ”. Steiner a mai spus despre profesor ca acesta “a
fost capabil să observe fenomenele exact așa cum erau ele, fără păreri
preconcepute, și să învețe din ele cum să procedeze în acel caz, în
sensul lui Goethe de observare.”
Paradoxal, tocmai prin drumul de jertfă pe care adversarii săi i l-au
pregătit, Kaspar Hauser s-a putut uni profund în această încarnare
pământească cu impulsul lui Christos. Un aport decisiv în acest sens l-a
avut credința profundă a pastorului Fuhrmann în Înviere. Dupa Tradovsky
(în “Kaspar Hauser sau Batalia pentru spirit”), calea patimilor lui
Kaspar Hauser până la moarte cuprinde patru etape: 1. Prima tentativă de
asasinare a sa, care îl face să se confrunte profund cu teama de
moarte. 2. Ispitirile, confuzia și încercarea de pervertire morala din
partea Lordului Stanhope. 3. Chinul și constrângerea în învățare și în
viață impuse de profesorul Mayer. 4. Rănirea și cele trei zile până la
moarte. Din depășirea fiecărei etape, Kaspar Hauser a ieșit mai
puternic, păstrându-și încrederea în oameni și bunatatea și
acceptându-și destinul cu recunoștință și răbdare. Fiecare etapă
depășită l-a dus tot mai aproape de ființa lui Christos.
Într-o convorbire cu contele Polzer-Hoditz, în anul 1916, Rudolf Steiner spunea: “Germania
de sud trebuia să devină noua cetate a Graalului, a noilor luptători
pentru spirit și leagănul viitoarelor evenimente. Spațiul spiritual
fusese bine pregătit de către toate acele personalități pe care le
cunoaștem drept Goethe, Schiller, Herder, Hölderlin, etc.
Kaspar Hauser trebuia să reunească în jurul său tot ceea ce trăia în
acest spațiu spiritual astfel pregătit. Însă acest lucru nu a fost vrut
de către acele cercuri (Loje vestice și iezuiți). Ei nu puteau să
accepte trezirea mijlocului Europei pentru că nu voiau să renunțe la
puterea lor și la strădaniile lor de putere. Spiritualitatea lui Goethe
îi speria. Napoleon îi constrânge să se alieze în vederea dominării
lumii în domeniul concepției despre lume și în cel economic. Napoleon
contracarase deja strădaniile lor și, în fond, el este acela care a
împins cele două curente la o alianță.” Tradovsky explica citatul
astfel: sarcina de pregătire a drumului lui Kaspar Hauser fusese
implinită de Napoleon, însă numai exterior. Misiunea lăuntrică cu care
Napoleon venise în această întrupare, anume de a contribui la unitatea
Europei prin pace, el și-o uitase. Tot ce a reușit a fost să trezească
rezistența și alierea organizațiilor vestice și iezuite, făcând pe mai
departe imposibilă misiunea lui Kaspar Hauser.
Împiedicarea misiunii lui Kaspar Hauser a avut consecințe funeste
pentru nenumărate destine omenești, ba chiar pentru destine ale
popoarelor, fiind cea mai mare catastrofă din evoluția poporului german.
De aici a rezultat contraimaginea a ceea ce se dorea să fie înfăptuit
prin Kaspar Hauser. Eu-l poporului german neprimind substanța Sinei
Spirituale, a atras forțele antichristice distrugătoare și pustiitoare,
așa cum s-a arăta în istoria ulterioară a Germaniei prin acțiunea lui
Hitler. Acesta s-a manifestat fatal ca și entitate opusă lui Kaspar
Hauser.
Rudolf Steiner ar fi trebuit să continuie munca spirituală în plan
social a lui Kaspar Hauser, dacă acesta nu ar fi fost oprit din evoluția
și misunea sa. În anul 1918, Rudolf Steiner a avut o încercare de a
implementa tripartiția socială cu ajutorul cancelarul Max von Baden, pe
care l-a sfătuit sa schimbe sistemul social. Acesta părea că este de
acord, dar în ziua urcării pe tron, Rudolf Steiner a aflat din ziare că
Max von Baden și-a dat demisia, renunțând la tronul Badenului. Fusese
marea speranță a lui Rudolf Steiner să îndrepte astfel, cu ajutorul lui
Max von Baden, marea nedreptate comisă asupra lui Kaspar Hauser. Cei din
preajma sa au afirmat că nu l-au văzut niciodată pe Rudolf Steiner atât
de dezamăgit ca în acele momente.
Prin toată munca sa spirituală, Rudolf Steiner a încercat să oprească
evoluția fatală a poporului german. Pornind de la opera lui Goethe, a
continuat să dezvolte pe mai departe spiritul Europei Centrale, pentru
a-l trezi și a-l face creator în plan fizic. “Pentru început, lui nu i s-a hărăzit un succes vizibil la dimensiunea istorică” (Peter Tradovsky despre Rudolf Steiner).
Datorită loviturii de destin pe care a primit-o Kaspar Hauser,
oamenilor le-a rămas ascuns faptul că el era purtator al spiritului
german și că era menit să acționeze în acest sens. Cei din cercul său de
destin au presimțit natura deosebită a lui Kaspar Hauser, puritatea,
bunătatea și blândețea sa extraordinară, și de aceea primarul Binder l-a
numit intuitiv “Copilul Europei”. Iar Daumer a simțit cu toată ființa
legătura pe care elevul său o avea cu ceea ce este mai bun și mai curat
în sufletul poporului german. “Daumer a descoperit că poporul german
va renunța la adevărata sa ființă dacă îl pierde realmente și definitiv
pe Kaspar Hauser.” (Tradovsky, în cartea despre Kaspar Hauser).
Prin Kaspar Hauser, pentru prima dată ar fi fost posibil ca regatul
Graalului să se manifeste în plan fizic, direct în istorie. Kaspar
Hauser este un Parsifal ce a fost împiedicat să își rostească întrebarea
în mod conștient – însă destinul său este cel ce pune omenirii o mare
întrebare. “La pragul lumii spirituale este condus cu necesitate
acela care caută o înțelegere a modului în care a fost tratat Kaspar
Hauser”. (Rudolf Steiner)
În cadrul cercetărilor sale spirituale asupra entității lui Kaspar
Hauser, Rudolf Steiner a afirmat că nu găsit vreo încarnare anterioară
și nici una ulterioară a individualității ce a apărut drept Kaspar
Hauser, deoarece este vorba de o ființă superioară cu o misiune unică,
deosebită pe Pământ.
Ne rămâne strădania autentică de a înțelege tot mai profund destinul
și misiunea lui Kaspar Hauser, în lumina cuvintelor lui Rudolf Steiner:
“Nu trebuia deloc să fie așa cum s-a întâmplat, dar tot ce s-a întâmplat este întotdeauna necesar.”
(scris de Delia Soare pentru revista “Antroposofia”, 23 februarie 2013)
sursa
http://treia.wordpress.com/2013/02/23/kaspar-hauser-copilul-europei/
Singura hrană spirituală este cunoaşterea.
Numai adevărul şi iubirea universală ne va face liberi!
Lumina care ne inspiră toţi să ne unească în conştiinţa cosmică nouă:
FRÃŢIA INIMII.
Iubirea și Adevărul nu pot fi descoperite prin cărți, biserici sau temple.
Acestea vin în ființa prin cunoașterea de sine.
Cunoașterea de sine este un proces anevoios dar nu dificil; el devine dificil doar atunci când încercam să ajungem la un anume rezultat.
Dar a fi doar conștienți în fiecare moment, clipă de clipă de propriile noastre gânduri și sentimente, de toate acțiunile noastre fără nici un fel de condamnare sau justificare, aduce libertatea, eliberarea în care există această fericire a adevărului.
sâmbătă, 1 iunie 2013
“Germania de sud trebuia să devină noua cetate a Graalului, a noilor luptători pentru spirit și leagănul viitoarelor evenimente. Spațiul spiritual fusese bine pregătit de către toate acele personalități pe care le cunoaștem drept Goethe, Schiller, Herder, Hölderlin, etc. Kaspar Hauser - “Copilul Europei” - trebuia să reunească în jurul său tot ceea ce trăia în acest spațiu spiritual astfel pregătit. Însă acest lucru nu a fost vrut de către acele cercuri (Loje vestice și iezuiți)." - Rudolf Steiner spunea in 1916
la
6/01/2013
Publicat de
Io îs Iii
Etichete:
conspiratie,
Crestinism,
dezvaluiri,
Întrebări,
Învăţături spirituale,
REVELATII,
Spiritual