Taumaturgi martiri ai secolului XX
de Alex Radu
Fiind vorba de evenimente relativ recente, din secolul 20, faptele
miraculoase pe care le vom relata sunt suficient de bine documentate şi,
de altfel, ele sunt confirmate de mii de mărturii credibile. Cu toate
acestea, în cazul lor putem constata, ca şi în cazul altor fenomene
remarcabile sau evenimente profund semnificative pentru întreaga
umanitate, că aceste cazuri nu sunt prezentate corect şi nu sunt deloc
mediatizate şi de aceea extrem de puţini oameni le cunosc şi le
apreciază la justa valoare.
La urma urmei, aceasta este şi situaţia
fenomenelor miraculoase care au însoţit apariţiile fecioarei Maria la
Fatima la începutul secolului trecut, precum şi celebrele profeţii de la
Fatima, tăinuite ulterior de Biserică.
Este deosebit de trist, dar profund semnificativ, că în cazurile pe care
le vom prezenta este vorba de unele fiinţe excepţionale care au fost
drastic persecutate tocmai pentru că au manifestat unele capacităţi
supranaturale şi în toate aceste situaţii, din păcate, Biserica a jucat
un rol important, însă deloc pozitiv.
Este vorba de doi oameni care au manifestat unele puteri supranaturale,
înfăptuind minuni şi miracole şi care au inspirat deopotrivă mii de alte
fiinţe umane prin exemplul lor extraordinar.
Supranumit "profetul persecutat" de băştinaşii africani şi "primul
avatar al Africii" de către cercetătorii moderni, Simon Kimbangu este
considerat a fi "unul dintre spiritele protectoare ale Africii" şi acest
aspect ne este confirmat fără tăgadă de însăşi misiunea dificilă pe
care a împlinit-o pe meleagurile acestui continent, aceea de a trezi în
cât mai multe fiinţe umane credinţa în Dumnezeu.
Simon Kimbangu
este atât de iubit şi de renumit pe teritoriul Africii Centrale încât
zeci de mii de africani îi celebrează numele şi faima acestui om
continuă să crească şi în zilele noastre, deşi a părăsit planul fizic la
jumătatea secolului 20. În zilele noastre el este considerat mai mult
decât un erou naţional şi chiar în mod surprinzător o scurtă istorie a
vieţii sale se poate regăsi în Enciclopedia Britanică.
Simon Kimbangu a fost un profet care a înfăptuit unele miracole
uluitoare şi din acest motiv el a fost aruncat în închisoare unde, timp
de 30 de ani, a fost supus continuu unor tratamente inumane şi unor
torturi de o cruzime de neimaginat. Soarta lui nu este doar metaforic
comparabilă cu cea a lui Ioan Botezătorul - se pare că unele documente
secrete ale Vaticanului exprimă temerile autorităţilor religioase
referitor la miracolele înfăptuite de Simon Kimbangu. Din aceste
documente transpare într-un mod foarte subtil ideea că acest Simon
Kimbangu ar fi fost însuşi Ioan Botezătorul, reîncarnat.
Tragedia
trăită de acest profet al Africii a început în anul 1921, când putem
spune că de-abia îşi începuse misiunea de profet şi vindecător. Timp de
şase luni, Simon Kimbangu a realizat nenumărate minuni precum vindecarea
schilozilor, redarea vederii celor orbi, readucerea la viaţă a unor
fiinţe defuncte, printre care cel mai spectaculos este cazul unui copil
mort deja de trei zile pe care el l-a reînviat. Toate aceste fapte la
care au asistat mulţi martori sunt consemnate în anumite cronici locale,
astfel încât istoricii şi cercetătorii nu se pot îndoi de ele, deoarece
sunt mult prea multe mărturii care confirmă autenticitatea lor.
În
data de 10 septembrie 1921, Simon Kimbangu a ţinut un discurs în cadrul
căruia a exprimat diverse profeţii care ulterior s-au adeverit întru
totul. Referitor la propria sa persoană, el s-a confesat celor care îl
urmau spunându-le că autorităţile colonialiste erau pe cale să îl
aresteze pentru a impune "asupra corpului său o lungă perioadă de
tăcere". După numai două zile, el a fost arestat şi apoi a fost lăsat să
putrezească în închisoare, unde de altfel a şi părăsit planul fizic în
luna octombrie a anului 1951, după o perioadă de 30 de ani de detenţie.
Se spune că în toată această perioadă cât a fost închis, Simon Kimbangu a
continuat să facă minuni uluitoare, pe lângă vindecările miraculoase,
el readucând la viaţă zeci de persoane, unele dintre acestea se pare că
mai trăiesc chiar şi astăzi. Aceste fapte sunt confirmate de numeroase
persoane , în special de către respectivele persoanele readuse de el la
viaţă şi ele sunt cu atât mai uimitoare deoarece este ştiut în tradiţia
ezoterică că şi cei mai mari taumaturgi (făptuitori de miracole)
manifestă extrem de rar acest miracol al readucerii la viaţă al
fiinţelor care au părăsit de curând planul fizic.
Revenind la
vocaţia de profet a lui Simon Kimbangu, în această direcţie, cel mai
semnificativ este discursul său profetic dinaintea arestării sale, în 10
septembrie 1921. Unul dintre cele mai remarcabile aspecte pe care Simon
Kimbangu le-a afirmat cu ocazia acelui discurs public a fost faptul că
un mare rege cu o forţă spirituală extraordinară va apare în curând pe
continentul african, iar el însuşi se va întoarce ca reprezentant al
acestuia. El a completat această afirmaţie prin precizarea faptului că
înainte ca acest eveniment să se petreacă se va scrie o carte ce va fi
respinsă la început însă pe măsură ce timpul va trece va ajunge încetul
cu încetul să fie acceptată.
Alte aspecte semnificative prezise
de Simon Kimbangu în cadrul respectivului discurs public sunt profeţiile
privitoare la viitorul Africii centrale, care după cuvintele sale
profetice avea să fie aruncată într-o perioadă teribilă de cumplite
persecuţii, timp de 40 de ani.
Două zile mai târziu Simon
Kimbangu avea să fie arestat de către autorităţile colonialiste. Apoi,
după o judecată sumară şi nedreaptă, el a fost condamnat rapid la
moarte. Singura lui vină era faptul că ar fi stat zi de zi într-un sat
timp de cinci luni şi că ar fi vindecat, consolat şi readus la viaţă mai
mulţi oameni. În acest proces care avea şi conotaţii religoase,
oficialii Bisericii Catolice au recomandat fără niciun fel de scrupule
executarea lui Simon Kimbangu, adică l-au condamnat la moarte, aşa cum
au acţionat de altfel şi în alte misiuni creştine.
Faimosul cercetător şi mare savant Dr. Allan Anderson a consemnat faptul
că doar misiunea baptistă a avut ceva de spus în legătură cu această
condamnare reprobabilă, ceea ce a schimbat tiparul condamnării astfel
încât, întocmai cum Simon Kimbangu a prezis cu două zile înainte de a fi
arestat, în loc să fie executat, el a fost închis pe o perioadă
nedeterminată – iată în ce mod autorităţile au impus "o lungă tăcere
corpului său". Simon Kimbangu a fost supus la cumplite torturi timp de
30 de ani; în data de 12 octombrie 1951 avea să părăsească definitiv
planul fizic.
În ceea ce priveşte profeţiile sale, acestea s-au
adeverit întru totul, deoarece timp de 40 de ani, africanii au fost
supuşi unei perioade de cumplite persecuţii în care motivaţiile
religioase au jucat un rol important. Sute de mii de oameni au fost
închişi, ucişi, unii separaţi de familiile lor, fiind victimele unor
torturi atroce şi fiind persecutaţi datorită convingerilor lor
religioase.
Este important să se ia în seamă rolul Bisericii în
condamnarea nedreaptă a lui Simon Kimbangu. Se pare că Vaticanul se
temea ca nu cumva acest profet, prin puterea sa extraordinară, să
dezvăluie cel de-al treilea secret de la Fatima. Vaticanul era conştient
de faptul că Simon Kimbangu s-a conformat întru totul acelor profeţii
secrete de la Fatima şi a acţionat ca şi cum le-ar fi cunoscut. Prin tot
ceea ce a făcut, el a reîntors către Dumnezeu un număr extraordinar de
mare de fiinţe umane, care erau iniţial chiar atee.
Astfel
întreaga conducere a Vaticanului se face vinovată de tragedia acestui
mare spirit care a fost Simon Kimbangu, de condamnarea sa nedreaptă şi
torturile cumplite la care a fost supus. Nici până în zilele noastre,
Vaticanul nu a dat o explicaţie pentru această faptă reprobabilă, care
atestă instaurarea unei Inchiziţii pe teritoriul Africii colonialiste.
Simon Kimbangu, spiritul protector al Africii, prin vocile care
mărturisesc despre el şi despre miracolele înfăptuite de el, a rămas
chiar şi în zilele noastre un model spiritual exemplar care a insuflat
speranţă unui continent întreg, continent care de mult timp s-a obişnuit
cu mizeria şi sărăcia, sub influenţa a secole de abuzuri colonialiste
şi a unor învăţături religioase distorsionate, intenţionat opresive.
Aşa cum Simon Kimbangu a menţionat, la scurt timp după discursul său
profetic, va apărea un mare rege, şi el însuşi se va reîntoarce ca
reprezentant al acestuia. În conformitate cu evenimentele istoriei
africane, acest mare rege la care făcea referire Simon Kimbangu este
unul dintre cei mai mari remarcabili oameni din istoria Africii, Simeon
Toko, numit de unii cercetători contemporani a fi chiar "un mare
avatar".
Simeon Toko s-a născut pe data de 24 februarie 1918
într-un sat din nordul Angolei ce se numea Sadi Banza Zulu Mongo şi care
înseamnă "satul muntelui ceresc". El avea să înfrunte încă de mic un
mediu de viaţă extrem de ostil, dominat de boală, foamete, epidemii şi
moarte, departe de orice stare de siguranţă.
Timp de 50 de ani
această regiune unde micuţul Toko s-a născut a suferit o serie întreagă
de calamităţi naturale. În această zonă au existat lungi perioade de
secetă şi mult prea puţine momente de bine. Această regiune ca şi
regiunile din nordul Congoului au fost devastate, foametea care a urmat
calamităţilor şi secetei a ucis mii de oameni. Însă nu doar foamea a
fost cea care a ucis în această regiune, căci diverse boli contagioase
precum variola, febra tifoidă, malaria şi multe altele au făcut sute de
mii de victime.
Exegeţii care au căutat să documenteze viaţa lui
Simoen Toko şi să o asocieze unor profeţii biblice, pentru a dovedi
astfel că el a fost un trimis al lui Dumnezeu pe Pământ, văd în
condiţiile teribile înfruntate de acesta în copilărie o confirmare a
profeţiilor din Apocalipsa Sfântului Apostol Ioan unde se menţionează că
"balaurul stătu înaintea femeii, care era să nască, pentru ca să
înghită copilul, când se va naşte.“
La o vârstă foarte fragedă, Toko s-a îmbolnăvit de variolă şi a fost
atât de bolnav, încât supravieţuirea sa ar putea fi considerată un
miracol în sine; sătenii au crezut că doar mâna Tatălui Ceresc i-a
salvat viaţa. După ce s-a vindecat, faţa lui Simeon Toko a rămas însă
desfigurată de cicatricele variolei.
Privitor la starea micului
Toko, adepţii lui văd în aceasta o împlinire a profeţiilor lui Isaia
52:14-15: "Precum mulţi s-au spăimântat de El - aşa de schimonosită îi
era înfăţişarea Lui, şi chipul Lui atât de fără asemănare cu oamenii.“
La
scurt timp după ce Simeon Toko s-a născut, un misionar de la sediul din
Angola al Societăţii Misionare a avut un vis. El a visat că un mare
rege s-a născut în regiunea aflată sub tutela sa. S-a decis să caute
acest prunc. Rugându-se la Dumnezeu pentru a-l ghida, a ajuns în cele
din urmă la Simeon Toko. Privind la acest copil atât de rahitic şi de
mutilat de boli, a clătinat din cap. A fost cuprins de mari îndoieli. A
pus câteva întrebări şi apoi a plecat, simţindu-se înşelat de visul şi
de vocea care l-au condus până acolo. Evenimentele ulterioare însă aveau
să-l facă să reconsidere acel vis profetic într-o cu totul altă lumină.
Mulţi
ani mai târziu, în 1949, Simeon Toko a participat la o conferinţă
internaţională cu tematică religioasă în Kinshasa (Leopoldville, cum a
fost cunoscut cândva acest oraş, în timpul perioadei coloniale). Atunci
când Simeon Toko a luat cuvântul, cu ocazia acelei manifestări, el s-a
rugat pentru ca Duhul Sfânt să se pogoare asupra întregii Africi şi să
pună capăt abuzurilor puterilor colonialiste. Conaţionalii săi asociază
acest eveniment religios şi persoana lui Simeon Toko cu unul dintre cele
mai mari şi mai evidente miracole din istoria recentă a Africii,
eveniment care s-a petrecut la data de 4 ianuarie 1959. El a fost
atestat istoric de mii de martori şi este menţionat în numeroase lucrări
care se ocupă de... fenomene supranaturale.
În acea zi de 4
ianuarie 1959, martorii atestă că numeroşi "heruvimi şi serafimi" au
apărut şi au ţinut piept armatei colonialiste belgiene. Cetăţenii din
Leopoldville au văzut o armată de aproximativ o mie de îngeri, cu
corpuri foarte musculoase, impunătoare, de culoare aurie. Aceste fiinţe
cu aspect uman, dar cu puteri supranaturale, demonstrau o extraordinară
forţă; de exemplu, un martor a văzut pe unul dintre ei măturând de pe
drum un camion de cinci tone cu o singură mână!
Soldaţii
belgieni au deschis focul asupra acestor îngeri de culoare aurie, însă
fără niciun efect. Armata colonialistă a fost cuprinsă de panică şi
dezordine. Îngerii au dispărut la fel de brusc precum apăruseră. Conform
nativilor africani, în acea zi, Simeon Toko "şi-a dezlănţuit armata".
Ziua de 4 ianuarie este şi astăzi zi de sărbătoare în Kinshasa.
La
un an după această extraordinară apariţie angelică în masă, Republica
Democrată Congo a devenit o ţară independentă, căci belgienii au fost
obligaţi să părăsească bogatele lor colonii din Congo.
Și alte evenimente spectaculoase, cu conotaţie mistică, sunt asociate
persoanei lui Simeon Toko. Întrucât avea înclinaţii religioase, el a pus
bazele unui cor într-o biserică din Itaga. Succesul acestui cor a atras
atenţia misionarilor care au început să îl suspecteze pe Simeon Toko că
este posedat şi manifestă felurite puteri specifice magiei negre.
Geloşi pe succesul său, misionarii i-au cerut într-un mod abil lui
Simeon Toko să renunţe la practicile magiei negre, însă acesta le-a
răspuns, spunându-le: "Dar dacă noi ne rugăm la acelaşi Dumnezeu, cum
este posibil ca atunci când eu mă rog şi se manifestă Duhul Sfânt, să mă
acuzaţi de vrăjitorie? Credeţi că din cauză ca sunt african nu este
posibil să mi se răspundă la rugăciuni? Face oare Duhul Sfânt
discriminare cu privire la africani?"
După un astfel de răspuns
deranjant pentru misionari, aceştia au hotărât să-l excludă pe Simeon
Toko din rândul bisericii. Zis şi făcut, Simeon Toko a fost exclus din
rândul bisericii însă faptul neaşteptat a fost acela că cei care îl
urmau au plecat şi ei din rândul Bisericii.
În data de 25 iulie
1949, la o întrunire a corului înfiinţat de Simeon Toko, întrunire ce
avea loc în casa unui anumit Vanga Ambrosio, Simeon Toko decide să se
roage din nou lui Dumnezeu împreună fiind cu încă 35 de membrii ai
corului. Cu puţin timp înainte de miezul nopţii, Simeon Toko a privit
spre cer şi apoi a rostit: "Tată, ştiu că întotdeauna îmi răspunzi la
rugăciuni. Acum priveşte această turmă pe care mi-ai trimis-o. Această
muncă este atât de imensă, încât fără ajutorul Sfântului Duh, noi nu vom
fi niciodată capabili să realizăm ceea ce ai plănuit. Nu ai auzit
rugăciunea pe care ţi-am adresat-o acum trei ani?"
Exact la
miezul nopţii, un vânt puternic a zguduit casa unde avea loc întâlnirea
şi, asemenea evenimentelor relatate în Faptele Apostolilor, Sfântul Duh
s-a pogorât asupra celor prezenţi cu excepţia unui singur om, Sansao
Alphonse, conducătorul corului. Dumnezeu l-a lăsat pe acesta într-o
stare normală de conştiinţă astfel încât să poată consemna în scris
dovezile şi miracolele ce au avut loc în faţa ochilor săi uluiţi. Mulţi
din grup vorbeau în limbi străine pe care nu le-au mai vorbit niciodată
până atunci, unii dintre ei au văzut lumini, alţii au auzit voci
cereşti, alţii au fost capabili să comunice cu claritate cu persoane
care se aflau la câţiva zeci de kilometri distanţă de locul în care avea
loc rugăciunea.
Emoţia produsă de aceste miracole a făcut ca
membrii corului să se răspândească prin tot oraşul şi să înceapă să
predice despre Împărăţia lui Dumnezeu, atrăgând mii de oameni. Acest
fapt a atras însă şi atenţia colonialiştilor belgieni care au considerat
această activitate periculoasă.
În următoarele trei luni,
poliţia colonialistă a început să-i închidă pe predicatori. Ei au fost
torturaţi cu o mare cruzime, ca în cazul lui Simon Kimbangu, sau chiar
ucişi fără a fi judecaţi. Unii dintre ei au fost decapitaţi, alţii au
fost arşi de vii în casele lor, înecaţi în râuri sau împuşcaţi fără a fi
anchetaţi. În cele din urmă, colonialiştii au hotărât să-i deporteze.
Soţiile, soţii şi copiii au fost separaţi de familiile şi de casele lor
şi duşi la distanţe de sute sau chiar mii de kilometri.
În data
de 22 octombrie, Simeon Toko şi 3000 dintre adepţii săi au fost aruncaţi
în două închisori, Ofiltra şi Ndolo. După trei luni de închisoare, s-a
emis un decret prin care urmau să fie deportaţi în afara ţării. Acesta a
fost momentul în care Simeon Toko a început să facă unele miracole
foarte concrete şi profeţii care au devenit în curând evidente.
Administratorul belgian al închisorii din Ndolo se numea Pirote. El îi
brutaliza pe adepţii lui Toko, şi le adresa insulte rasiste. Întotdeauna
încheia zicând: "Ciori împuţite, veţi merge înapoi în ţara voastră, în
Angola!" Sătul de această insultă, Simeon Toko i-a răspuns acestuia
într-un mod aspru: "Să ştii că dacă există un străin aici, acela eşti
tu! Ca să îţi arăt că sunt acasă, în ziua în care vei face injustiţia de
a mă deporta din Congoul belgian, vei căra bagajele mele alături de
mine!"
Simeon Toko a ridicat ambele mâini, a desfăcut degetele,
şi i-a spus belgianului să le numere. Apoi a spus: "Le dau belgienilor
10 ani să părăsească această ţară, nici mai mult nici mai puţin!".
Nimeni nu a înţeles aceste vorbe profetice în acel moment. Însă
discipolii lui Simeon Toko au înţeles mai târziu: în ziua în care au
fost deportaţi, Pirote a căzut jos mort. A căzut victimă unui aparent
atac de cord în timp ce lucra în biroul său şi a murit pe neaşteptate.
Aşa cum am arătat anterior, la 10 ani după aceste evenimente, belgienii a
trebuit să se retragă din Congo.
Imediat după ce a fost deportat
şi a ajuns în Angola, au început adevăratele necazuri ale "omului
întristat obişnuit cu mâhnirile şi suferinţele". Din acel moment, Simeon
Toko nu va mai avea niciodată parte de linişte. Viaţa sa va fi un şir
nesfârşit de încercări de a-1 ucide, şi aceasta doar datorită faptului
că avea puterea de a trezi în sufletele oamenilor credinţa în Dumnezeu.
Supravieţuirea sa a fost posibilă datorită unor veritabile miracole care
atestă faptul că el a fost un adevărat "trimis al lui Dumnezeu".
Pentru a vă face o imagine realistă asupra nedreptăţilor şi
persecuţiilor la care a fost supus acest om excepţional, menţionăm pe
scurt că după ce a fost încarcarcerat pe nedrept în Leopoldsville, el a
fost deportat în Angola. Scopul acestor deportări succesive era de a reduce influenţa lui Simeon
Toko şi de a dezmembra gruparea sa, având în vedere influenţa imensă pe
care o exercita asupra oamenilor şi numărul foarte mare de adepţi pe
care îi atrăgea prin exemplul său luminos. Însă dimpotrivă, pretutindeni
unde erau trimişi el şi adepţii săi, reuşeau să atragă din ce în ce mai
mulţi oameni în credinţa numită (de către portughezi, în batjocură)
"tokoism". În final pentru că nu reuşeau să îl distrugă sau să îl
descurajeze, autorităţile portugheze au decis să apeleze la măsuri
extreme: "Simeon Toko trebuie să fie ucis cu orice preţ".
Ei au pus la cale un plan de a-l ucide pe Simeon Toko. În această
privinţă este remarcabilă mărturia preotului Adelino Canhandi, care în
acea perioadă era bucătar la campusul agricol din Caconda. El a văzut
tot ce s-a întâmplat.
În timp ce era ocupat cu gătitul, a auzit o
voce care îl chema: "Canhandi, Canhandi, vino aici." Era Simeon Toko.
Odată ieşit afară, surprins şi curios, Toko i-a spus să stea acolo şi să
fie atent. "Fiul Omului va fi din nou testat!" Ciudate cuvinte, în
special pentru Canhandi, care pe atunci nu era creştin şi nu a înţeles
termenul sau ce vroia Simeon Toko de la el. Curios, a aşteptat să vadă
ce va petrece. Unul dintre cei doi supraveghetori portughezi a apărut şi
l-a salutat pe Simeon Toko: "Hei Simeon, vezi tractorul acela de acolo?
Sunt buruieni care înfundă semănătorul. Mergi şi curăţă-1!" Supus,
prizonierul s-a strecurat sub maşină pentru a o repara. Pe când se afla
sub maşină, supraveghetorul ce şedea în scaunul şoferului a pornit
motorul, ceea ce a activat automat lamele rotative ale semănătorului.
Corpul lui Simeon Toko a fost instantaneu tăiat în mai multe bucăţi.
Îngrozit, Canhandi a rămas în picioare nemişcat, în locul în care se
afla. Supraveghetorul a dat înapoi, pentru a controla ce s-a petrecut.
Al doilea supraveghetor, ce era în serviciu în acea zi, a făcut un semn
de victorie, indicându-i că au reuşit.
Apoi, ceva de necrezut s-a
petrecut. În faţa lui Canhandi şi a celor doi ucigaşi portughezi,
corpul lui Simeon Toko s-a "recompus" în mod miraculos, "de la sine"!
Simeon Toko s-a ridicat în picioare! Canhandi nu putea să-şi creadă
ochilor. Cei doi portughezi au luat-o la fugă, cuprinşi de groază. Din
acea zi, Canhandi a început să creadă în Dumnezeu; întreaga sa familie a
început să creadă în Dumnezeu şi, ulterior, el a devenit preot creştin.
Adepţii
săi consideră că aceea a fost ziua în care Simeon Toko a făcut cunoscut
cine se afla în spatele feţei sale desfigurate de variolă,
comportându-se intenţionat în concordanţă cu următoarea scriptură:
"Tatăl mă iubeşte pentru că îmi dau viaţa ca iarăşi s-o iau. Nimeni nu
Mi-o ia cu de-a sila, ci o dau Eu de la Mine. Am puterea să o dau şi am
puterea să o iau iarăşi: aceasta este porunca pe care am primit-o de la
Tatăl Meu." (Ioan 10:17- 18)
În perioada în care Simeon Toko a stat în Luanda, capitala Angolei, în
timp ce era deportat pentru a noua oară, s-a petrecut un alt eveniment
ce a arătat adevărat sa natură şi menire.
Ar trebui să precizăm
că atunci când a venit pe Pământ, în Palestina, Iisus s-a referit la
sine însuşi la persoana a treia, folosind termenul de "Fiul Omului". De
cele mai multe ori vorbea despre Iisus Hristos, ceea ce însemna, pentru
adepţii lui, că şi el era un servitor al lui Hristos, ca toţi ceilalţi,
în ciuda miracolelor care se petreceau în jurul său, era ca o "umbră",
nimeni nu ştia cine era cu adevărat.
Vaticanul şi înalţii
oficiali ai Bisericii Catolice urmăreau îndeaproape cazul lui Simeon
Toko şi acţiunile sale, de altfel ei se află în spatele condamnărilor
extrem de severe suferite de acesta. Putem deduce că Vaticanul se temea
de misiunea lui Simeon Toko deoarece în viziunea capilor Bisericii
acesta, prin puterea sa extraordinară de a profeţi viitorul, ar fi putut
dezvălui cel de-al treilea secret de la Fatima.
Totodată
Vaticanul şi oficialii de acolo se temeau ca nu cumva acest Simeon Toko
să fie unealta prin care Fecioara Maria sau însuşi domnul nostru Iisus
Hristos să vorbească oamenilor. Din acest motiv Papa a trimis doi
emisari la
Folosind un scurt citat
biblic, Simeon Toko a dat de înţeles Papei Ioan al XXIII-lea că ceea ce a
găsit în nota scrisă de către Lucia dos Santos era adevărat. Ca Papă,
fostul cardinal Roncalli putea să-şi aleagă orice nume, dar l-a ales pe
cel de "Ioan", astfel că scriptura din Matei, pe care Simeon Toko i-a
trimis-o s-o citească, i se adresa direct pe nume.
Temându-se de
cine era cel care trăia acum printre cei mai dispreţuiţi oameni de pe
pământ, Papa 1-a contactat pe dictatorul portughez Antonio de Salazar.
În data de 18 iulie 1962, Simeon Toko a fost din nou arestat şi
deportat; dar de data asta nu într-un colţ îndepărtat din Angola, ci în
Portugalia.
Simeon Toko pentru a afla cine este el de fapt. Simeon Toko
i-a transmis Papei prin cei doi emisari
un răspuns din Biblie: "Ioan a
auzit din temniţă despre lucrările lui Hristos, şi a trimis pe ucenicii
săi să îl întrebe: "Tu eşti acela care are să vină sau să aşteptăm pe
altul? Drept răspuns Iisus le-a zis: "Duceţi-vă de spuneţi lui Ioan ce
auziţi şi ce vedeţi: orbii îşi recapătă vederea, şchiopii umblă,
leproşii sunt curăţiţi, surzii aud, morţii învie şi săracilor li se
propovăduieşte Evanghelia. Binecuvântat este acela pentru care Eu nu voi
fi prilej de poticnire.“ (Matei 11:2-6)
Un avion aparţinând forţelor aeriene portugheze îl aştepta pe Toko
pemtru a-1 deporta în Portugalia. Avionul era dotat cu cele mai avansate
sisteme de navigaţie şi telecomunicaţii. În avion se afla un preot
catolic şi membri ai poliţiei secrete a lui Salazar, PIDE-DGS, plus
pilotul şi copilotul. Se presupune că preotul catolic a fost adus în avion pentru a contracara prin rugăciune puterile magice ale africanului.
Dar acest proiect, ingenios planificat, avea să eşueze în momentul în
care agenţii PIDE s-au ridicat pentru a-l imobiliza şi a-şi duce crima
la bun sfârşit. Simeon Toko s-a ridicat în picioare şi a ordonat
avionului să se oprească. Avionul s-a oprit în mijlocul aerului! A stat
nemişcat, neavansând niciun centimetru, nici înălţându-se nici
prăbuşindu-se. Echipajul a fost cuprins de panică. Preotul de abia mai
putea respira şi cu un glas răguşit spunea rugăciuni disperate. Toţi au
început să îl implore pe "preto" [Termen denigrator în limba portugheză
ce are sensul de "cioroi"] să aibă milă. Simeon şi-a ridicat ochii şi
mâinile către cer şi după o scurtă rugăciune a ordonat avionului să
pornească din nou. Deîndată, avionul a început să se deplaseze. Simeon
Toko a relatat el însuşi această povestire.
În calitatea sa de "prizonier politic exilat" Simeon Toko a fost lipsit de toate drepturile cetăţeneşti fundamentale.
De-a lungul anilor, mii de oameni au văzut cicatricea de pe pieptul lui.
"Aproape că puteai vedea prin cicatrice inima lui Toko pompând în
pieptul său, o imagine aproape insuportabilă", a relatat o persoană care
l-a cunoscut, Dona Laurinda.
Aceasta se referea la cea mai abominabilă încercare de a-1 omorî pe
Simeon Toko, la ordinele dictatorului Salazar, căruia el i-a
supravieţuit în mod uluitor. Această tentativă, care ar fi fost o "crimă
de gradul I" dacă victima era oricine altcineva, a avut loc cu puţin
timp înainte de eliberarea sa, în iulie 1974. Potrivit lui Tom Dark
Simeon Toko nu a fost eliberat de către Salazar, dictatorul a fost
răsturnat de la putere de către o revoluţie, Simeon fiind eliberat în
cadrul unei amnistiţii generale a prizonierilor politici.
Dar ce s-a petrecut de fapt? Un medic portughez citise rapoarte privind
aşa-zisa "invincibilitate" a lui Toko şi a invitat câţiva doctori din
Europa să realizeze, chipurile, o operaţie asupra acestuia, sub
pretextul eliminării unei tumorii din pieptul său. Doctorii l-au dus la
spitalul civil. L-au pus pe masa de operaţii, au realizat o tăietură în
partea stângă a pieptului, au ajuns la cavitatea pieptului şi au extras
inima care încă pulsa. Aorta şi celelalte artere au fost tăiate cu un
bisturiu, iar inima sa a fost îndepărtată. Simeon era mort, cu corpul
acoperit de sângele cald ce împroşcase afară din pieptul şi inima sa.
Medicii
au aruncat inima lui Simeon într-un vas metalic şi au dus-o la un
laborator, în aceeaşi clădire. Au realizat diferite teste pe ea.
Aparatele, analizele microscopice şi experimentele realizate au arătat
că nu era nimic extraordinar sau anormal din punct de vedere fizic la
inima lui Simeon. Doctorii au concluzionat că acest organ nu era sursa
invulnerabilităţii sale — dacă se poate spune că oamenii pot trage
concluzii asupra unui asemenea fapt. Incontestabil, aceşti medici l-au
ucis pe Simeon în acest macabru experiment, dar spre oroarea şi a
uluirea acestora, Simeon Toko şi-a revenit pe masa de operaţii! Corpul
său lipsit de inimă se mişca sub puterea voinţei sale. A deschis ochii,
s-a ridicat şi s-a uitat la ei, rana de la piept său rămânând larg
deschisă. "De ce mă persecutaţi în acest mod?" le-a spus. "Daţi-mi inima
înapoi!"
În decursul nopţii de 31 decembrie 1983 spre 1 ianuarie 1984, când
moartea lui Simeon Toko a fost anunţată de către mass-media, tunete
cutremurătoare şi o ploaie torenţială au izbucnit pe cerul Luandei. În
această zonă nu mai plouase de câţiva ani. Meteorologii erau uluiţi.
Timp de trei zile a plouat continuu. Manifestarea aceasta ieşită din
comun a fost asociată tuturor zvonurilor ce înconjurau moartea marelui
profet.
Un anumit politician care era recunoscut ca fiind unul
dintre cei mai duri oameni din anturajul lui Neto, preşedintele
Republicii Angola, era de multe ori chemat în cazul unor misiuni
delicate şi confidenţiale. Portughezii, împotriva cărora luptase timp de
14 ani în războiul de eliberare aveau multe de spus despre el. Numele
său stârnea groază şi veneraţie. Condusese un grup de rezistenţă
specializat în tăierea capetelor. Acest om era unul dintre ofiţerii
Preşedintelui Neto; i se spunea Comandante Paiva.
După ce a auzit
că Simeon Toko a murit, Paiva a alergat până la locul în care corpul
acestuia era expus. Şi-a croit drum prin mulţimea de zeci de mii de
oameni. S-a uitat la corpul lui Simeon şi apoi a cerut să vorbească. A
declarat: "Nu este adevărat că Simeon Toko este mort, deoarece el este
invulnerabil!"
A face o asemenea confesiune publică era extrem de
incriminator.
Cu şapte ani înainte, comandantul Paiva primise ordinul
de a îl ucide pe Simeon Toko odată pentru totdeauna. A spus publicului
că aceasta este ceea ce el şi oamenii lui au făcut. L-au răpit pe Simeon
Toko şi l-au dus într-o locaţie secretă; odată ajuns aici l-au
măcelărit metodic, aşa cum procedează un măcelar cu cadavrul unui
animal. Au tăiat capul lui Simeon, apoi braţele şi picioarele, apoi i-au
separat pieptul de abdomen. Au îndesat cadavrul măcelărit într-un sac
mare, au legat capătul acestuia cu o sfoară şi l-au ascuns într-un
anumit loc. După trei zile au revenit pentru a lua sacul şi pentru a-l
arunca în mare, la rechini.
Însă sacul dispăruse. Oamenii au
început să se certe asupra locului în care acesta fusese ascuns. Brusc,
în mijlocul discuţiei lor, o voce pe care au descris-o ca pe "sunetul a
multe ape" a acoperit vocea lor: "Pe cine căutaţi? Sunt aici!" Era chiar
Simeon Toko, în carne şi oase, viu, maiestuos. Oamenii au luat-o la
fugă urlând "Este Dumnezeu, este Dumnezeu!".
După această crima
oribilă pusă la cale de Paiva nimeni nu a mai îndrăznit să atingă un
singur fir de păr de pe capul lui Simeon Toko. Iar acum, când corpul lui
Simeon era întins pe jos, abandonat de către acesta prin propria sa
alegere, Paiva refuza să creadă că este mort. Comandantul Paiva avea să
înebunească după câteva zile de la moartea lui Simeon Toko.
Desigur
că toate aceste fapte miraculoase dintre care noi am prezentat doar
câteva au fost însoţite de o gamă numeroasă de calităţi pe care Simeon
Toko le-a dovedit din plin în decursul vieţii sale tumultoase. "Un
suflet mare, plin de iubire pentru semenii săi" sunt cuvintele prin care
este amintit astăzi Simeon Toko de cei care au avut şansa să-l
cunoască.
Aceste două exemple pe care le-am prezentat sunt
sugestive din mai multe puncte de vedere. Ele dovedesc din plin că
uneori Dumnezeu se manifestă prin anumite fiinţe umane alese, pentru a
înfăptui unele minuni şi miracole care, în ultimă instanţă, au rolul de a
face cât mai multe fiinţe umane să se reîntoarcă spre Dumnezeu.
Remarcăm însă şi faptul că viaţa acestor taumaturgi (făcători de
miracole) nu este deloc uşoară.
Istoria omenirii este din păcate
plină de exemple ale unor mari înţelepţi care au fost martirizaţi,
persecutaţi, chinuiţi. Reversul medaliei este lumina, speranţa şi
frumuseţea pe care aceste extraordinare fiinţe le-au revărsat în lume şi
în sufletele celor care i-au urmat şi i-au iubit.
sursa
http://roaim.net.tf/?a=articles&p=834
http://roaim.co.nr/?a=articles&p=833
African Avatars and the Third Secret of Fatima
Singura hrană spirituală este cunoaşterea.
Numai adevărul şi iubirea universală ne va face liberi!
Lumina care ne inspiră toţi să ne unească în conştiinţa cosmică nouă:
FRÃŢIA INIMII.
Iubirea și Adevărul nu pot fi descoperite prin cărți, biserici sau temple.
Acestea vin în ființa prin cunoașterea de sine.
Cunoașterea de sine este un proces anevoios dar nu dificil; el devine dificil doar atunci când încercam să ajungem la un anume rezultat.
Dar a fi doar conștienți în fiecare moment, clipă de clipă de propriile noastre gânduri și sentimente, de toate acțiunile noastre fără nici un fel de condamnare sau justificare, aduce libertatea, eliberarea în care există această fericire a adevărului.