Când răsfoim istoria rasei noastre, întâlnim în
special nume de mari bărbaţi, de mari conducători, scriitori, mistici,
Maeștri, și de puţine ori întâlnim nume de mari femei.
Motivul constă uneori în subestimarea care a existat o
vreme faţă de sexul feminin, dar în majoritatea cazurilor, motivul este
ceva superior și este că atât în ceea ce este mare, cât și în ceea ce
este mic, natura are aceleași legi.
Bărbatul este diferit de femeie de când i-a creat
Dumnezeu. În Creaţie forţa masculină o completează pe cea feminină, dar
sunt diferite. Pentru a înţelege cu adevărat ce înseamnă a fi femeie,
trebuie să studiem Eternul Feminin Cosmic în Univers și în Natură, unde se vede cum acţionează Mama Divină.
Principiul masculin este polul proiector, cel care dă. În timp ce
principiul feminin este polul receptor, cel care are grijă, coloana
templului. Din acest motiv bărbatul a avut în societate un rol mai
activ, iar femeia un rol mai pasiv.
Când citim „Marii Iniţiaţi” de Édouard
Schuré, apare dorinţa de a scrie despre
Marile Iniţiate și de a scormoni
printre cunoștinţele și secrete lor pentru a ști ce le-a ridicat, cum
s-au trezit, cum erau ca femei, ca soţii, ca mame, și care erau
secretele pentru a face din căsnicia lor instrumentul magic pentru a
reînvia.
Au existat multe femei atât de curajoase și
admirabile, mulţi bărbaţi atât de grandioși în istorie, iar în spatele
fiecăruia există o mare femeie. Dar de multe ori, chiar din cauza
rolului lor feminin, istoria nu le-a cunoscut. În plus, așa cum ne spune
Maestrul Kwen Khan, culturile au fost mereu falice și prin
urmare există Patriarhi și nu Matriarhi, deși în istorie am văzut de
toate, dar aceasta este natural, urmând modelul divin conform căruia
rolul masculin este cel care se înfruntă cu societatea, în timp ce
femeia este cea care, din spate sau din interior, îl însufleţește sau îi
dă viaţă, ca Mama care îl poartă pe copil în întunericul pântecului
său.
Nu era Ankesenamon unită cu Tutankamon? Nu se afla tăcută Serafina în spatele marelui Cagliostro? Nu era Theano în spatele Maestrului Pitagora?
Nu era Yasodhara în spatele marelui Budha? Și Sephora în spatele lui Moise? Și Sarah în spatele lui Avraam?
Nu era Maria Magdalena în spatele lui Iisus Cristos?
Prin însăși natura ei, femeia se naște cu simţul
sacrificiului. Normal este să vezi o mamă iubindu-și fiii, având grijă
de ei, dându-și viaţa pentru ei dacă este nevoie. Dar acest mod de a
acţiona înnăscut ar trebui extins nu doar la fii, ci la întreaga
umanitate. Un astfel de exemplu este modul de a acţiona al marilor femei
care ne vin în amintire și inclusiv nume necunoscute de femei care fără
să facă zgomot lucrează neîncetat. Luptătoare care pe câmpul de bătălie
nu au dat și nu dau niciodată un pas înapoi. Femei care, ca mari
martire tăcute, s-au preschimbat în izvoare de înţelepciune și în
adevărate reprezentante ale eternului feminin.
Deodată răsună în timp nume de femei minunate ca
Nefertiti, Nefertari,
prinţesa egipteană Mutemuia, Tiyi (soţia lui
Ramses al III-lea), Sibila din Cumas, Regina Kunti (mătușa lui Krishna),
Sarasvati și Nichdali (discipole ale lui Krishna), Regina din Saba,
Serafina, Prisca, Maximilla, Flora, sclava creștină Blandina, Fátima,
Sfânta Lucia, Blavatsky, Maria Antoaneta, Maria din Antilla, Sfânta
Ursula, maestra gnostică Marcelina, maestra maya Maria Pastora, Sfânta
Brigitta, prinţesa tibetană Yeshe Tsogyel (soţia lui Padmasambhava),
Maria Proorociţa, Teoclea (discipola lui Pitagora), grandioasa pitonisă a
Oracolului din Delphi numită Divinus, regina Syamavati și servitoarea
ei Uttara (ambele discipole ale lui Budha).
În Evangheliile Apocrife, de exemplu, avem
învăţăturile mai multor femei ca Salomeea, Martha, Maria, Eva și însăși
Maria Magdalena.
Să călătorim acum de-a lungul unor crâmpeie de istorie pentru a cunoaște
numele unor femei remarcabile din lumea cunoașterii și a esoterismului:
SAMMURAMAT
Născută în Asiria, în secolul IX înainte de Cristos,
Sammuramat a fost o femeie excepţional de tare și puternică, în asemenea
măsură că obișnuia să-și însoţească soţul pe câmpul de bătălie și să
participe la luptele corp la corp, împreună cu el, ajutând astfel la
cucerirea și la expansiunea controlului Babiloniei asupra restului
ţărilor vecine. Se spune că ei i se datorează restabilirea frumuseţii
capitalei Babiloniei, numită pe atunci Babilon, după primul său atac.
THEMISTOCLEA
Foarte vechi surse de informaţie istorică indică
femeia ca având un rol central și important în dezvoltarea cunoștinţelor
pitagoreice în general. Se știe că Pitagora a primit cea mai mare parte
a cunoștinţelor sale etice și doctrinare de la Themistoclea, preoteasa
din Delphi. Multe dintre frazele textuale ale lui Pitagora proveneau
direct de la ea.
THEANO DIN CROTONA
Soţia lui Pitagora. Cu această căsătorie Pitagora
și-a pecetluit realizarea operei sale. Ea a fost membră, împreună cu cei
trei fii ai săi, a cultului pitagoreic original. Există un document
atribuit lui Theano din Crotona, care reflectează asupra unor foarte
profunde subiecte de metafizică. De asemenea a scris un mare număr de
cărţi pe teme de: Căsătorie, Sex, Femeia și Etica superioară. După ce a
murit Pitagora, ea a fost centrul ordinului pitagoreic. Un autor grec
citează ca pe o autoritate opinia ei despre doctrina Numerelor.
DIOTIMA DIN MANTINEA
Această remarcabilă femeie înţeleaptă a fost una
dintre Maestrele directe ale lui Pitagora, care a învăţat la picioarele
imensei sale cunoașteri a Doctrinelor Secrete. Mare filozoafă. Era
expertă în artele iubirii. În Dialogul Banchetului sau al Iubirii al lui
Platon este menţionată și Socrate spune că îi datorează tot ce știe.
ASPASIA DIN MILET
A fost o mare și influentă femeie intelectuală,
activă în cercurile politicii și filozofiei, pe vremea filozofului
Platon. A fost în strânsă relaţie cu cercul filozofic al lui Pericle.
Acesta din urmă, puternic și popular lider din Atena, a rămas
impresionat de profunzimea și integritatea acestei femei, care a devenit
soţia lui. Aspasia avea o profundă cunoaștere politică. Filozofii
epocii au numit-o „strălucita și renumita ministră a elocvenţei”. Socrate însuși o vizita pe această femeie cât de des putea pentru a învăţa de la ea știinţa Retoricii.
AESARA DIN LUCANIA
Această mare femeie a făcut parte din ultimele
grupuri filozofice pure născute din Pitagora. A trăit aproximativ în
jurul anului 425 d.Ch. S-a interesat mai mult decât orice să dezvolte
principiile Armoniei Cosmice, care includ: Geometria, Aritmetica, Muzica
și Cosmosul. Toate acestea bazate pe mari principii etice de fond.
Aesara a spus ceva foarte interesant: „Analizând natura sufletului, putem ajunge să știm care este corecta justiţie individuală, familială și socială”.
PERICTIONE
A scris o carte intitulată „Despre Armonia Femeii”, care dezvăluia înţelepciunea și cunoștinţele Sacerdoteselor antice.
ASCLEPIGENIA DIN ATENA
A fost o mare magiciană și teurgă, contemporană cu
Hypatia din Alexandria. S-a concentrat pe a învăţa și înţelege
principiile secrete care guvernează universul. A afirmat că cunoștinţele
sale proveneau în mare parte de la filozoful Platon. Istoria știe că a
fost fără îndoială o mare mistică.
FALASIFA
Filozofia islamică începe cu o tradiţie care se
numește Falasifa, dar era în realitate o femeie înţeleaptă. Probabil că
identitatea ei a fost ascunsă din cauza greșitelor interpretări date
Coranului și care au făcut să se creadă că femeia nu are valoare ca
bărbatul.
CATHERINE DIN SIENA
A fost considerată cea mai mare mistică italiană. S-a
implicat profund în chestiunile bisericii și politicii renascentiste,
încercând să îmbunătăţească situaţia de decădere care se vedea deja în
acele timpuri. Prin toate acestea s-a pus în grav pericol de moarte. Tot
ce spunea în discursurile ei era bazat în mare măsură pe o cunoaștere
care se învecina cu ocultul. A fost mereu considerată o mare filozoafă
în cadrul tradiţiei mistice creștine.
Datorită dârzeniei și fermităţii ei, mulţi au fost cei care au urmat-o.
LUISA OLIVA SABUCO DE NANTES
A fost una dintre cele mai mari scriitoare ale
secolului XVI. Și-a bazat filozofia despre natura umană pe cosmologii
medievale. Acestea susţin că fiinţele umane suntem un Microcosmos în
cadrul unui Macrocosmos, fondându-se pe cei mai importanţi filozofi ai
antichităţii. A fost profund cunoscătoare a știinţei medicale și a
studiilor anatomice ale timpului său.
MARIE LE JARS DE GOURNAY
În Franţa, această remarcabilă femeie a scris o carte
despre filozofie morală, avansând net înaintea timpului său, căci pe
atunci o asemenea formă de a gândi era considerată erezie. Este una
dintre primele femei care a revendicat faptul că bărbaţii și femeile au
un loc concret în viaţă și că nu sunt nici mai buni nici mai răi, ci
complementari.
JEANNE MARIE BOUVIER DE LA MOTTE-GUYON
În secolul XVII, mistica franceză Jeanne Marie a fost cunoscută sub numele de „Madame Guyon”. Văduvă de la 28 de ani, începe să își predice filozofia asupra misticismului în sudul Franţei.
A introdus doctrina contemplaţiei, adusă din Orient
în Occident. Această formă de adorare contemplativă încerca mai ales să
scoată mintea din lucrurile materiale și să o concentreze asupra
divinului. Ideile sale au aprins mânia Arhiepiscopului de Paris, care a
închis-o în anul 1688 pentru un an, fiind eliberată datorită influenţei
soţiei Regelui. A fost
trimisă din nou la închisoare în 1695 din cauza lucrărilor sale scrise
și a fost ţinută prizonieră timp de 8 ani îndelungaţi. Când a fost
eliberată i s-a cerut, ca și condiţie, să plece din Paris. În ciuda a
tot ce se întâmplase, și-a continuat doctrina până la sfârșitul zilelor
ei.
HILDEGARD VON BINGEN
Această femeie a fost una dintre cele mai prolifice
compozitoare și muziciene ale Epocii Medievale. S-a născut într-o
familie nobilă, în Germania, în 1179. Predica Sacrul și a experimentat
viziuni profunde ale divinului de când era o copilă de 3 ani. A fost
pricepută în cunoașterea ierburilor medicinale, predare, organizarea
mănăstirilor, studii, scrieri, iluminări, manuscrise secrete, compoziţii
variate etc. A realizat manuscrise foarte valoroase despre relaţiile
umane și despre felul în care cineva se poate înţelege mai bine cu
aproapele. De asemenea, a fost o neliniștită cercetătoare a tot ceea ce a
trecut prin viaţa sa.
SFÂNTA BERNARDETTE
Sfânta Bernardette s-a născut la 7 ianuarie 1844 în
orășelul Lourdes, în frumoșii munţi ai Pirineilor francezi. La botez i
s-a dat numele de Marie-Bernard, dar de mică era numită cu diminutivul „Bernadette”. A fost profund religioasă, exemplu de umilinţă, sacrificiu și încredere în Dumnezeu.
În perioade de frământare și tristeţe, Bernadette obișnuia să spună: „Când
emoţia este prea puternică, îmi amintesc cuvintele Domnului nostru,
«Sunt Eu, nu te teme»”. Atunci de îndată mulţumesc pentru respingerea și
umilinţele primite de la Superioarele și tovarășele mele pentru această
mare graţie. Iubirea Bunului Maestru este cea care va face să dispară
arborele orgoliului din rădăcinile sale rele. Cu cât mă fac mai mică, cu
atât cresc în inima lui Dumnezeu”.
Există multe alte femei înţelepte şi cu conştiinţă,
ca Helena Petrovna Blavatsky, Maestră de origine rusă, care a avut
misiunea de a aduce esoterismul din Orient în Occident, explicând
înţelepciunea antică într-un mod mai intelectual, pe gustul
Occidentului.
Şi astfel am putea vorbi de multe alte femei,
înţelepte, iniţiate sau Maestre. Acum vom aprofunda puţin mai mult viaţa
a 5 mari Maestre.
Cinci femei care atrag atenţia noastră și, chiar dacă timpul, circumstanţele, vieţile lor au fost diferite, toate coincid într-o privinţă: viaţa lor se rezumă la cuvântul Sacrificiu.
și Maria Magdalena.
Hypatia s-a născut în Alexandria, oraș din Egipt, și a trăit din 375 până în 405 d.Ch.
A primit de la tatăl său Teon o educaţie timpurie în
matematică și astronomie. Teon a iniţiat-o pe fiica sa în ambele materii
pe când preda la Museum, dar ea a învăţat filosofia în școala
neoplatonismului.
Către anul 400 d.Ch., Hypatia a devenit conducătoarea
acelei școli și preda operele filozofilor presocratici, ale lui Platon
și ale neoplatonismului. Deţinea rara onoare de a primi o plată din
fondurile publice, din partea guvernului creștin din orașul Alexandria,
cu scopul de a conduce școala, în ciuda faptului că era atât esoteristă
cât și femeie.
Hypatia din Alexandria este binecunoscută pentru
comentariile sale cu privire la trei mari opere matematice al timpului
său, în special „Syntaxis Matematica” a lui Ptolemeu. De asemenea este cunoscută datorită cărţii sale numită „Almagesto”, care în arabă înseamnă „cel mai mare”.
Putem reconstitui filozofia pe care ea o preda datorită unei colecţii
de epistole scrise de elevii săi, în special de către Synesio. Acesta a
călătorit de la Cyrene la Alexandria cu scopul de a avea privilegiul de a
învăţa de la Hypatia. Conform uneia dintre scrisorile lui, „Hypatia se bucura de un asemenea renume, că reputaţia ei părea literalmente incredibilă”.
Viaţa Sfintei Eulalia se petrece în Spania, în
primii ani ai creștinismului, între secolele I și III. Și pe atunci
începeau disputele din cadrul Bisericii care se creaseră cu
protectoratul din Roma. Unele persoane doreau să apere originalitatea
învăţăturilor lui Iisus, iar altele nu. Una dintre apărătoarele
mesajului original al Salvatorului Iisus sau V.M. Aberamentho, era Sfânta Eulalia.
Sfânta Eulalia s-a distins de foarte mică prin
caritatea sa și prin intensele sale năzuinţe spirituale. Suferea din
cauza nedreptăţii celor care erau oprimaţi și torturaţi pentru că vroiau
să păstreze cunoașterea adevărată. Împăratul roman a proclamat în anul
303 persecuţia creștinilor, aplicându-le torturi îngrozitoare. Tânăra
Eulalia cunoștea aceste acte cu care Dacian, guvernator de Barcelona, îi
martiriza pe oamenii din orașul său.
Vitejia tinerei Eulalia dezlănţui mânia lui Dacian
care a ordonat să-i fie smulse hainele și să fie biciuită cu mare
brutalitate. Dar Sfânta Eulalia spunea: „Loviţi-mă cât vreţi. Dumnezeu este în mine și Dumnezeu îmi dă putere”. A fost dusă atunci în faţa pretorului romanal orașului unde a fost acuzată de erezie de către Episcopi și Arhiepiscopial.
Acestei curajoase femei i s-a smuls pielea cu
gheare de fier, i s-au ars axilele și alte părţi ale corpului. Au
turnat plumb lichid pe capul și pe membrele ei și a fost lansată pe o
pantă în interiorul unui butoi plin de cuie și sticlă spartă. Rănile
i-au fost spălate cu oţet și i-au ars ochii cu lumânări aprinse. Dar ea
continua să spună: „Ardeţi, tăiaţi și sfârtecaţi membrele făcute din pământ, dar sufletul meu nu se poate distruge”.
O lăsăm la urmă pe femeia femeilor, un suflet minunat care ne-a lăsat prin viaţa sa, ca și însuși Iisus, o învăţătură eternă pentru această umanitate și pentru cele viitoare: Maria Magdalena.
Tradiţia orală o identifică pe Maria Magdalena ca pe o
prostituată care îl vede pe Iisus, plânge la picioarele lui, îl spală
cu lacrimile ei, îl usucă cu părul ei și sparge un mic vas de alabastru
pentru a-l parfuma. Totuși Maria Magdalena nu a fost prostituată, ci
aceasta este o imagine anulată care a trecut de-a lungul istoriei
datorită intereselor religiilor care apărau celibatul. Dar este adevărat
că Iisus i-a scos cele șapte păcate capitale și Maria Magdalena s-a
iluminat trăind printre apostoli.
Maria Magdalena apare ca Maria în texte, pentru că
Magdalena vine de la Magdala sau Magadán, care este un nume etnic. Pe
când Iisus naviga pe marea Tiberiadei, a ajuns în Magadán, se întâlnește
cu Maria Magdalena, care se îndrăgostește de Salvator, se transformă pe
sine însăși, se purifică și îl urmează pentru totdeauna.
Maria Magdalena este o mare Femeie Înviată, simbol al absolutei căinţe spirituale. Maestră a umilinţei și exemplu de regenerare feminină în cel mai complet sens al cuvântului. Exemplu pentru orice femeie, căci în fond, toate femeile avem o Maria Magdalena care într-o zi va trebui să simtă că moare de remușcare și de acolo va ieși femeia adevărată, demnă reprezentantă a eternului feminin. | |
Pentru ca o persoană să ajungă să fie mare, fie că este bărbat sau femeie, este nevoie de un ingredient special și indispensabil: SACRIFICIUL. Am putut vedea, aplecându-ne asupra vieţii tuturor acestor femei, că într-o formă sau alta, linia conducătoare a vieţii lor era sacrificiul, iubirea și fidelitatea faţă de Dumnezeu.
Femeia cea mai mare dintre toate, deţinătoarea tuturor perfecţiunilor şi Maestra noastră Universală este BINECUVÂNTATA MAMĂ DIVINĂ.
EI i-am dedicat aceste rânduri şi EI ne rugăm pentru protecţie şi
ghidare eternă. Pe ea o rugăm să-şi ridice vălul şi să ne introducă în
inimă toate misterele ei.
Dedicăm această lucrare Mamei Divine care, cu inspiraţia și inepuizabila ei iubire, este muza ce îl inspiră pe orice sincer căutător al Luminii. |
Guillermina Sánchez Bautista
Ianuarie 2009
Ianuarie 2009
Scris de Editor VOPUS