Filmul prezintă un număr de exemple ale moştenirii sale culturale în Marea Britanie, India şi SUA – pedagogia Waldorf, agricultura biodinamică, comunităţile Camphill pentru cei cu nevoi speciale, şi Euritmia, ce este atât o artă cât şi un mijloc de terapie.
PARTEA I descrie copilăria lui Steiner ca fiu al unui funcţionar feroviar modest, crescând în mediul rural austriac, precum şi anii săi de studenţie la Viena, spre sfârşitul secolului XIX. Influenţat decisiv de scrierile ştiinţifice ale lui Goethe, a reuşit treptat să reconcilieze experienţele puternic spirituale pe care le avea încă din copilărie, cu interesul său pentru ştiinţă şi filosofie. Totuşi, numai aproape de patruzeci de ani găseşte un public interesat şi deschis faţă de ceea ce avea să numească ştiinţa spiritului.
În timpul ultimilor douăzeci şi cinci de ani ai vieţii sale, el a conferenţiat intens în toată Europa în faţa pedagogilor, fermierilor, medicilor, artiştilor – şi mai presus de orice pentru toţi oamenii ce căutau o cale care să nu mai separe ştiinţa de religie, raţiunea de credinţă, materia de spirit.
PARTEA A II-A prezintă mai întâi subiectul reîncarnării şi al karmei, filmând într-o închisoare din Sudul Ţării Galilor, la Ruskin Mill din Gloucestershire – un liceu pentru tineri din medii dezavantajate – şi la un curs pentru consiliere biografică de la Emerson College din Sussex.
În SUA sunt filmate scene la Şcolile Waldorf din Hawthorn Valley şi Washington DC, la o fermă viticolă biodinamică din California, şi în comunitatea Camphill din Copake. Sunt de asemenea incluse exemple ale ideilor educaţionale Waldorf ce sunt introduse în şcolile convenţionale la o Şcoală Charter din California şi la Steiner Academy Hereford.
Filmul se încheie cu exemple legate de influenţa lui Steiner asupra medicinei – în Elveţia, la Institutul Hiscia, şi în Anglia, la Weleda în Derbyshire, cât şi la Blackthorn Medical Centre în Kent – culminând cu o secvenţă filmată la o conferinţă internaţională de medicină, la Goethenum în Dornach.
Pentru cei care au avut șansa să le descopere, cunoașterea și cercetarea lui Rudolf Steiner în domenii precum educația, medicina, arhitectura și agricultura sunt de multă vreme un izvor de uimire și de inspirație.
De la moartea sa în 1925, viziunea lui Steiner a crescut atât în ce privește importanța cât și actualitatea, totuși sunt încă multe persoane care nu au aflat despre viața și opera sa.
Informații despre film pe http://rudolfsteinerfilm.com
și despre Rudolf Steiner pe http://antroposofie.ro
http://antroposofie.ro/provocarea-lui-rudolf-steiner-trailer/