Singura hrană spirituală este cunoaşterea.

Numai adevărul şi iubirea universală ne va face liberi!

Lumina care ne inspiră toţi să ne unească în conştiinţa cosmică nouă:

FRÃŢIA INIMII.

vineri, 13 martie 2015

Deschideţi-mi puţin inima, Iar eu o să vă dezvălui lumea. - Cartea Zohar

Cine sunt eu şi pentru ce exist?
De unde suntem, unde mergem şi pentru ce am apărut aici?
E posibil oare să fi fost şi altă dată aici, în lumea asta?
Putem oare să aflăm cine suntem noi şi ce reprezintă întregul univers?
De ce există suferinţă în lume şi, este oare posibil să o evităm?
Cum putem obţine fericirea, perfecţiunea şi satisfacţia?

Mulţi au fost tentaţi, de-a lungul generaţiilor, să răspundă la întrebările, cam dureroase, de mai sus. Aceste chestiuni reapar în fiecare generaţie, ceea ce demonstrează că nu am aflat, pană astăzi, răspunsul satisfăcător.

Studiind Natura, studiind Universul, se descoperă că totul in jurul nostru există şi se desfăşoară conform unor legi exacte şi specific orientate într-o direcţie predeterminată.

Dacă ne considerăm treapta cea mai înaltă a creaţiei Naturii, observandu-ne, descoperim, că oamenii se comportă în mod nearmonios faţă de sistemul acestor legi ale naturii, nesupunându-li-se.

De exemplu, observând perfecţiunea fiecărui organ al corpului, orientarea exactă într-o direcţie specifică a funcţiei fiecărei celule vii, n-avem răspuns la întrebarea: pentru ce scop există de fapt acest organism?

Totul în jurul nostru este dominat de legea cauză-efect. Totul este creat cu un anumit scop. În lumea obiectelor materiale, domină legile exacte ale mişcării, transformării şi a reîncarnării sufletelor. Aceeaşi lege domină si lumea vegetală şi cea animală. Însă, întrebarea întrebărilor: care este scopul existenţei ? - a rămas fără un răspuns satisfăcător.

Oare a existat vreodată un om pe care să nu-l fi frământat întrebarea aceasta? Teoriile ştiinţifice contemporane atestă că universul e controlat de legi fizice, stabile, pe care nu le putem schimba. Rolul nostru constă în a le folosi într-un mod inteligent în cei 70-120 de ani care ne sunt daţi şi în a pregăti fundamentul pentru generaţiile care vor urma… pentru ce?... Oare lumea să fi evoluat din anumite forme primitive, sau să fi fost Omul adus de pe alte planete? Nu are nicio importanţă.

Există doar două noţiuni: naşterea şi moartea, iar ceea ce se petrece între ele, este irevocabil, ireversibil, şi astfel, de nepreţuită valoare. Sau invers: viaţa nu înseamnă nimic dacă la sfârşitul ei nu este decât întuneric.

Deşi originile ei sunt înrădăcinate în vechea antichitate, din timpul anticului Babilon, ştiinţa Cabalei a rămas practic ascunsă omenirii, de când ea a apărut în urmă cu mai mult de patru mii de ani.

Tocmai această tăinuire a menţinut nemuritoarea atracţie a Cabalei. Savanţi şi filozofi renumiţi din multe ţări, ca de exemplu Newton, Leibniz şi Pico della Mirandola, au cercetat şi au încercat să înţeleagă ştiinţa Cabalei. Totuşi, până în zilele noastre numai puţini ştiu ce este într-adevăr Cabala.

Ştiinţa Cabalei nu vorbeşte despre lumea noastră, şi în consecinţă esenţa ei scapă oamenilor. Este imposibil să înţelegi pe deplin invizibilul, imperceptibilul şi ceea ce nu a fost experimentat. De mii de ani, omenirii i-a fost oferită o varietate largă de lucruri sub numele de "Cabala": farmece, blesteme şi chiar miracole, toate în afară de ştiinţa Cabalei însăşi. Pentru mai mult de patru mii de ani, opinia de rând despre ştiinţa Cabalei a fost încurcată de concepţii şi interpretări greşite. De aceea, în primul rând, trebuie lămurit ce este ştiinţa Cabalei. Cabalistul Yehuda Ashlag defineşte Cabala în felul următor în articolul său "Esenţa Înţelepciunii Cabalei":

Această înţelepciune nu este nici mai mult, nici mai puţin decât o succesiune de rădăcini, care pătrund în jos pe calea principiului de cauză şi efect, după reguli fixe şi determinate, care se îmbină într-un singur scop preamărit, descris ca "revelaţia Dumnezeirii Sale în faţa creaturilor Sale în lumea noastră".

Definiţiile ştiinţifice pot fi complicate şi obositoare. Hai să încercăm să analizăm ce se spune aici.

Există forţa de sus sau Creatorul, şi forţe guvernatoare care descind din această forţă de sus înspre lumea noastră. Noi nu ştim câte forţe există, dar de fapt asta nu este important. Noi existăm aici în lumea noastră. Noi suntem creaţi de o forţă superioară pe care noi o numim "Creator". Noi suntem familiarizaţi cu diferite forţe în lumea noastră, ca de exemplu forţa gravitaţională, electromagnetismul şi forţa gândului. Totuşi, există forţe de ordin mai înalt, care acţionează în timp ce rămân ascunse de noi.

Noi numim această forţă ultimativă, atotcuprinzătoare - "Creator". Creatorul este suma tuturor forţelor din lume şi nivelul cel mai înalt în rândul forţelor guvernatoare.

Această forţă superioară a dat naştere lumilor superioare. Există în total cinci lumi superioare. După ele urmează aşa numitul Machsom, o barieră care desparte lumile de sus de lumea noastră. De la forţa supremă Creator, de asemenea cunoscută ca "Lumea Infinitului" forţele coboară străbătând toate lumile, dând naştere lumii noastre şi fiinţelor umane.

Ştiinţa Cabalei nu studiează lumea noastră şi fiinţele umane din ea, aşa cum o fac ştiinţele tradiţionale. Cabala cercetează tot ce există deasupra Machsom-ului .

Cabalistul Yehuda Ashlag spune că "această înţelepciune nu este nici mai mult, nici mai puţin decât o succesiune de rădăcini, care pătrund în jos pe calea principiului de cauză şi efect, după reguli fixe şi determinate...". Nu există nimic altceva decât forţele care coboară de sus, în conformitate cu legi precise. În plus, aceste legi, aşa cum scrie Ashlag, sunt fixe, absolute şi omniprezente. În cele din urmă, toate sunt astfel direcţionate încât omul să poată descoperi forţa guvernatoare ultimativă a naturii în timp ce trăieşte în lumea noastră obişnuită.

Până când o persoană nu dezvăluie în mod complet această forţă, până când cineva nu cunoaşte toate lumile pe care trebuie să urce, supunându-se aceloraşi legi ca şi forţele descendente, până când cineva nu ajunge în Lumea Infinitului, o asemenea persoană nu va părăsi această lume. Ce înseamnă "nu va părăsi" ? Persoana aceasta va fi mereu renăscută în lumea noastră, dezvoltându-se de la o viaţă la următoarea până la atingerea stării în care apare dorinţa de a ajunge la forţa superioară.


Dezvoltarea Dorintei intr-o Persoana by levon013

Ştiinţa Cabalei este unică în felul în care vorbeşte despre tine şi despre mine, despre noi toţi. Ea nu se ocupă de ceva abstract, ci doar de felul în care noi suntem creaţi şi funcţionăm la nivelurile superioare de existenţă.

Unul din capitolele ei vorbeşte despre coborârea forţelor superioare din Lumea Infinitului. Lumea Infinitului este starea nostră iniţială, şi noi existăm acolo ca un sistem unic de suflete, interconectate în întregime. După aceea, din Lumea Infinitului, noi studiem succesiunea de lumi şi de aşa numitele Sefirot şi Parţufimpe măsură ce ele coboară până la lumea în care noi trăim.

Multe cărţi de Cabala au fost scrise pe această temă, începând cu patriarhul Avraham cu patru mii de ani în urmă, care a scris o carte numită Sefer Yeţira(Cartea Creaţiei). Următoarea lucrare importantă este Cartea Zohar, scrisă în secolul al II-lea. Zohar este urmată de lucrările lui Ari, un cabalist renumit din secolul al XVI-lea. Iar secolul al XX-lea a fost martor la apariţia lucrărilor cabalistului Yehuda Ashlag.

Zoharul este o colectie de comentarii despre Torah, scrise cu intentia de a indruma oamenii ce au atins deja un nivel spiritual superior, spre radacina (originea) sufletului lor.

Zoharul contine toate acele stari spirituale pe care oamenii le traiesc (simt) pe masura ce sufletul evolueaza. La sfarsitul acestui proces, sufletele ating (ajung la) ceea ce kabbalistii numesc Gmar haTikun – “sfarsitul corectarii”, cel mai inalt nivel al implinirii spirituale.

Pentru cei fara un anumit nivel spiritual, Zoharul pare o colectie de de alegorii si legende ce pot fi interpretate si receptate diferit de fiecare individ. Dar pentru cei ce au atins nivelul spiritual – kabalistii, Zoharul este un ghid practic pentru actiunile interioare pe care le poti face, pentru a descoperi stari de perceptie si senzatie din ce in ce mai adanci si mai inalte.

Zoharul a fost tinut ascuns timp de 900 de ani, intre secolele 2 si 11 e.n., atata timp cat cei ce ii detineau intelepciunea, intelegeau ca in vremea aceea, oamenii nu aveau nevoie de asa ceva si nu ar fi inteles continutul sau.

Abia in secolul 16 e.n. a aparut un kabbalist ce a explicat principiile de baza ale Kabbalah. Sfantul Ari, Rabbi Isaac Luria (1534-1572). Ari a sustinut ca din acel moment, Intelepciunea Kabbalah este pregatita pentru a fi dechisa tuturor.

Comantariile pe marginea lucrarilor lui Ari si Zoharului a aparut abia in secolul 20 – secolul in care am putut vedea izbucnirea dorintelor umane la nivelul istoriei. In acest timp, a aparut un spirit unic – acela al lui Rabbi Yehuda Ashlag (Baal HaSulam). Baal HaSulam a explicat Intelepciunea Kabbalah astfel incat generatia noastra sa poata intelege. Mai mult, Baal HaSulam a fost singurul kabbalist din secolul 20, care a scris comentarii despre Zohar si lucrarile lui Ari.

Sa descoperi Zoharul inseamna sa-ti descoperi lumea interioara si infinitul potential.

fragmente din Zohar

"120. Rabbi Chiya a pornit şi a revelat: “Începutul Hochmei (înţelepciunii) este teama de Creator, iar aceia care observă această regulă, primesc toate bunătăţile”. El a întrebat: “Începutul înţelepciunii”? Cineva ar putea spune că sfârşitul înţelepciunii este teama de Creator, deoarece frica de Creator este proprietatea lui Malchut, care se află la finalul Hochmei (înţelepciunii). El răspunde: Totuşi, Malchut este începutul pătrunderii la gradele de recepţie a înţelepciunii Cereşti”. De aceea este scris: “Deschide-mi porţile justiţiei”, adică, porţile lui Malchut numită “justiţie”, sunt porţile Creatorului. Şi dacă omul nu intră pe aceste porţi, nu va găsi Împărăţia Cerească prin nici o altă cale, deoarece El este ascuns şi separat şi are clădite multe porţi pe calea către El.
121. Şi la finalul tuturor porţilor, El a înălţat o poartă specială cu multe lacăte, multe intrări şi numeroase camere, una deasupra celeilalte. Şi El a spus: “Pentru cine doreşte să Mă găsească, aceasta să fie prima poartă în drumul său către Mine”. Oricine pătrunde prin această poartă – va intra. “Pentru că doar aceasta este prima poartă către înţelepciunea cerească, poarta temerii de Creator, Malchut, care este astfel numită ’începutul’”.
122. Litera Bet din cuvântul BERESHEET (LA ÎNCEPUT) indică faptul că cele două, se alătură împreună în Malchut. Amândouă sunt puncte: unul este tăinuit, în timp ce al doilea este revelat. Totuşi, deoarece nu există nici o scindare între ele, sunt numite LA ÎNCEPUT, ceea ce semnifică mai degrabă unul, decât două, iar acela ce îl ia pe unul, le ia de fapt pe amândouă şi totul este unul, deoarece El şi Numele Lui, sunt unul, după cum este scris: „Şi tu vei şti că acesta este singurul nume al Creatorului”. 

72. Vino şi vezi, Creatorul a creat lumea din Tora. Şi El a privit în Tora, nu o dată, nu de două ori, nu de trei ori, ci de patru. Şi doar după asta El a creat lumea. Asta ar trebui să le arate oamenilor cum să nu greşească.
73. Contrar acestor patru dăţi, Creatorul a văzut, a numărat, pregătit şi investigat ceea ce El a creat. Este de aceea scris: „Beresheet (La Început) Barah (a creat)Elokim (Creatorul) Et (–ul-, articol hotarât)” – patru cuvinte, corespunzătoare celor patru de sus. Şi apoi, este scris: „Cer” – opus tuturor celor patru cuvinte, deoarece Creatorul a privit în Tora înainte ca El să inceapă să manifeste gândul Său în realitate.
surse
http://www.kabbalah.info/ro/
http://www.shanti-spirit.ro/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mulțumesc, draga mea Românie!

Mulțumesc, draga mea Românie!

Tehnologia energiei libere - MAGRAV

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com