Realizat prin contribuția mai multor personalități, inclusiv
doi istorici, documentarul pe care îl oferim astăzi spre
vizionare, completează într-o manieră mai riguroasă, mai științifică filmul
“Dacii – Adevăruri tulburătoare”, demolând teoria falsă a romanizării Daciei.
Cu siguranță, multe dintre lucrurile prezentate în acest
film vor fi, pentru publicul larg, surprize de proporții...
Câți dintre români știu oare că dacii liberi i-au atacat,
după anul 106, pe romanii din provincia cucerită și că au obținut și
victorii
asupra lor? Că retragerea romanilor din Dacia
a fost făcută ca urmare a presiunilor dacilor liberi? Că aceștia au
atacat
Imperiul Roman, la sud de Dunăre, și după retragerea aureliană din anul
271?...
Sau câți știu că în secolul III după Christos, dacii liberi au reușit,
pentru o
scurtă perioadă, să unifice zona sudică, din Balcani, a Daciei lui
Burebista? Cam cât de romanizați puteau să fie dacii ca să facă
aceste lucruri? Pentru că este o aberație colosală să pretinzi că dacii
“cu o mână” se luptau să îi alunge pe romani,
iar “cu cealaltă” preluau limba, tradițiile și cultura acestora, ba mai își și
ofereau femeile romanilor ca să se nască “noul popor”!
Despre toate acestea și multe alte evenimente istorice
uimitoare în filmul “Dacii – Noi dezvăluiri”.
Vizionare cu folos!
Descarca filmul, gratuit, de aici:
Fără îndoială că
dovezile continuității dacilor pe aceste meleaguri sunt foarte numeroase și,
pentru cine are ochi să vadă, lucrurile sunt evidente. Vorbim de nenumărate
tradiții, de portul popular și motivele populare care conțin simboluri ce s-au
găsit și pe ceramica dacică, de mărturiile aduse de izvoarele istorice și de o
serie de dovezi materiale de genul plăcii funerare care se găsește în biserica
reformată din Deva pe care scrie, în latină că, la 1554, Voievodul
Transilvaniei, Dominic Dobo, deplânge moartea soției spunând că rămâne mai
departe stăpân peste dacii și geții din munți (vedeți foto mai jos).
Ei bine, iată că,
mulțumită doamnei Aurelia Drivas, putem să vă mai prezentăm o probă materilă
deosebit de importantă – pictura unui artist maghiar din Transilvania secolului
XIX, Miklos Barabas. În această pictură sunt reprezentanți niște țărani
sălișteni (zona Sibiului) mergând spre târg. Priviți mocanul mai în vârstă și o
să vedeți că, parcă, e coborât de pe Columna lui Traian. Prin urmare, dacă în
secolul XIX țăranii români purtau încă straie dacice, se mai poate contesta
continuitatea dacilor?
Daniel Roxin